چین افزایش سن بازنشستگی را برای مقابله با پیری جمعیت آغاز می‌کند
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

چین افزایش سن بازنشستگی را برای مقابله با پیری جمعیت آغاز می‌کند

چین تصمیم گرفته است تا سیاست‌های جدیدی را برای افزایش سن قانونی بازنشستگی از سال آینده اجرا کند. این اقدام به منظور مقابله با کاهش نرخ رشد جمعیت و مقابله با پیری نیروی کار اتخاذ شده است.

به گزارش رسانه‌های چینی، کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین با این سیاست جدید موافقت کرده است. مصوبه جدید شامل افزایش سن بازنشستگی برای مردان به ۶۳ سال و برای زنان به ۵۵ یا ۵۸ سال بسته به نوع شغل آن‌ها خواهد بود. این تغییرات به تدریج و طی ۱۵ سال آینده اعمال خواهند شد.

در حال حاضر، سن بازنشستگی در چین برای مردان ۶۰ سال و برای زنان در مشاغل کارگری ۵۰ سال و در مشاغل اداری ۵۵ سال است. این تغییرات از ماه ژانویه آغاز شده و بر اساس تاریخ تولد افراد به تدریج اجرا خواهند شد.

این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر دولت چین برای مدیریت چالش‌های جمعیتی کشور است. کاهش نرخ رشد جمعیت و افزایش تعداد افراد مسن می‌تواند تاثیرات منفی بر اقتصاد و سیستم تأمین اجتماعی داشته باشد. با افزایش سن بازنشستگی، امید می‌رود که فشار بر سیستم‌های بازنشستگی کاهش یافته و نیروی کار فعال باقی بماند.

این سیاست به عنوان بخشی از برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت چین برای حفظ رقابت‌پذیری اقتصادی و توسعه پایدار در سال‌های آینده مطرح شده است.

نظر شما