اخذ مالیات از منازل خالی در سیستان و بلوچستان
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

اخذ مالیات از منازل خالی در سیستان و بلوچستان

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که منازلی که بیش از سه ماه خالی باشند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

جزئیات این تصمیم‌گیری به شرح زیر است:

  • عدم ثبت اطلاعات مسکن: در صورت عدم ثبت اطلاعات مسکن و ساکنین واحدهای مسکونی در سامانه ملی املاک و اسکان، این واحدها مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهند شد.
  • لزوم خوداظهاری و ثبت اطلاعات: برای بهره‌مندی از خدمات دستگاه‌های دولتی، شهروندان باید نسبت به خوداظهاری و ثبت محل اقامت خود در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir اقدام کنند.
  • تکمیل اطلاعات توسط موجران و مستاجران: تمامی موجران و مستاجران موظف به ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده در سامانه املاک و اسکان هستند.
  • افزایش مالیات برای منازل خالی: در صورت عرضه نشدن ملک، هر سال با افزایش مالیات مواجه خواهد شد. اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود، مشمول مالیات شده و شش برابر مالیات عادی از آنها دریافت می‌شود. در صورتی که سال بعد هم خالی باشد، مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

این تصمیم می‌تواند به تحریک بازار مسکن و جلوگیری از احتکار منازل خالی کمک کند و در نهایت به افزایش عرضه مسکن برای اجاره یا خرید توسط شهروندان منجر شود.

نظر شما