ممنوعیت خرید و فروش خودروهای گذرموقت
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

ممنوعیت خرید و فروش خودروهای گذرموقت

در بازار خودروهای وارداتی با پلاک گذرموقت، تبلیغات و معاملات غیرقانونی همچنان ادامه دارد. با اینکه این موضوع مدتی است که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی توسط دارندگان نمایشگاه خودرو و خارج‌نشینان دیده می‌شود، اما در یک سال اخیر شدت بیشتری گرفته است.

تأکید پلیس راهور بر غیرقانونی بودن معاملات

با توجه به اینکه تمامی معاملات خودرویی باید در سامانه پلیس ثبت شوند، به منظور بررسی صحت این خرید و فروش‌ها، به سراغ معاون عملیات پلیس راهور رفتیم. وی به شدت بر این نکته تأکید کرد که “هرگونه خرید و فروش خودروهای گذرموقت در کشور ممنوع است”. این ممنوعیت به دلیل جلوگیری از تخلفات و ناهنجاری‌های مرتبط با پلاک‌های گذرموقت اعمال شده است.

تصمیمات گذشته و سوءاستفاده‌های جاری

متأسفانه در دولت دهم و شورای تأمین استان خوزستان تصمیم‌گیری شد که خودروهای با پلاک اروند می‌توانند در کل استان خوزستان تردد کنند. این تصمیم بعداً به دیگر استان‌های دارای منطقه آزاد تسری یافت. یکی از شگردهای سوءاستفاده‌کنندگان در این بازار این است که وعده تمدید مادام‌العمر پلاک گذرموقت را می‌دهند. این وعده‌ها به هیچ وجه صحت ندارند و فروشندگان و واردکنندگان بعد از انجام معامله هیچ تعهدی نسبت به خریدار ندارند.

با توجه به تاکید مقامات رسمی و پلیس راهور، خریداران باید از ورود به این معاملات غیرقانونی خودداری کنند تا از وقوع هرگونه مشکل و تخلف جلوگیری شود. دوره‌ها و محدودیت‌های مربوط به پلاک‌های گذرموقت باید به دقت رعایت شود تا از بروز هرگونه ناهنجاری جلوگیری گردد.

نظر شما