برگزاری مراسم بزرگداشت پروفسور سید محمود حسابی و افتتاح فاز اول پروژه توسعه آرامگاه
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

برگزاری مراسم بزرگداشت پروفسور سید محمود حسابی و افتتاح فاز اول پروژه توسعه آرامگاه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفرش، مراسم باشکوه بزرگداشت پروفسور سید محمود حسابی به همراه افتتاح فاز اول پروژه توسعه آرامگاه ایشان، روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور گسترده مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این مراسم که با حضور استاندار استان مرکزی، دکتر اتابکی فرماندار شهرستان تفرش، دکتر بیاتی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر اجرایی امام جمعه، ایرج حسابی فرزند پروفسور، مدیرکل میراث فرهنگی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولین و مردم برگزار شد، به پاسداشت و تجلیل از مقام علمی و فرهنگی پروفسور سید محمود حسابی اختصاص داشت.

در جریان این مراسم، فاز اول پروژه توسعه آرامگاه پروفسور حسابی نیز به بهره‌برداری رسید. این پروژه که با همت شهرداری و شورای اسلامی شهر تفرش به انجام رسیده است، شامل بهبود زیرساخت‌ها و افزایش امکانات برای بازدیدکنندگان می‌باشد.

افتتاح این فاز از پروژه، توسط دکتر مخلص الائمه، استاندار استان مرکزی، صورت گرفت. او در سخنرانی خود ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست‌اندرکاران پروژه، به اهمیت حفظ و توسعه اماکن فرهنگی و علمی تاکید کرد و یادآور شد که این اقدام می‌تواند نمادی از احترام به دانش و علم در جامعه باشد.

دکتر اتابکی فرماندار شهرستان تفرش و دکتر بیاتی نماینده مردم شهرستان در مجلس نیز در سخنرانی‌های خود بر نقش برجسته پروفسور حسابی در پیشرفت علمی کشور تاکید کرده و از توسعه بیشتر این آرامگاه به عنوان بخشی از برنامه‌های فرهنگی شهرستان خبر دادند.

دکتر اجرایی امام جمعه و ایرج حسابی، فرزند پروفسور، نیز در سخنان خود به بیان خاطراتی از زندگی و دستاوردهای علمی پروفسور محمود حسابی پرداختند و از نقش این استاد بزرگ در ترویج علم و دانش تجلیل کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تفرش نیز ضمن ارائه گزارشی از مراحل مختلف اجرای پروژه، از برنامه‌های آینده برای توسعه بیشتر این مکان تاریخی و فرهنگی خبر دادند.

اقشار مختلف مردم که در این مراسم حضور داشتند، با حضور در آرامگاه پروفسور حسابی و بازدید از بخش‌های تازه توسعه‌یافته، تقدیر خود را از تلاش‌های انجام‌شده در جهت حفظ یاد و خاطره این شخصیت علمی برجسته ابراز کردند.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفرش اعلام کرد که اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره مراحل بعدی توسعه آرامگاه پروفسور حسابی به زودی منتشر خواهد شد و از همکاری و همراهی تمامی نهادها و مردم در این راستا تقدیر و تشکر به عمل آورد.

نظر شما