استعفای کمیسر فرانسوی به دلیل اختلاف با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

استعفای کمیسر فرانسوی به دلیل اختلاف با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا

تیری بروتون، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی، روز دوشنبه به دلیل اختلاف با اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، از سمت خود استعفا داد. بروتون، که نماینده فرانسه در کمیسیون اتحادیه اروپا بود، از شخصیت‌های برجسته این کمیسیون محسوب می‌شد و نقش فعالی در خرید واکسن‌های کرونا و مبارزه با غول‌های فناوری آمریکایی مانند اپل داشت.

دلایل استعفا: در نامه استعفای خود، تیری بروتون به این موضوع اشاره کرده است که اورزولا فن درلاین از فرانسه خواسته بود فرد دیگری را به عنوان نماینده در کمیسیون معرفی کند، بدون آن‌که این موضوع را به صورت مستقیم با بروتون مطرح کند. این اقدام، به ویژه در زمان حساس تشکیل کمیسیون جدید اتحادیه اروپا، اختلافات در هرم قدرت این اتحادیه را نمایان کرده است.

تاثیرات احتمالی: استعفای بروتون ممکن است روند تشکیل کمیسیون جدید اتحادیه اروپا را که فن درلاین برای آن برنامه‌ریزی کرده بود، به تأخیر بیندازد. امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پس از استعفای بروتون، استفان سژورنه، وزیر خارجه کنونی فرانسه، را به عنوان جانشین وی معرفی کرده است.

زمینه اختلاف: فن درلاین در تلاش است تا در دوره جدید ریاست خود بر کمیسیون اروپا، فردی را به عنوان کمیسر امور دفاعی معرفی کند، که ممکن است یکی از دلایل اختلافات وی با بروتون باشد.

نظر شما