زن آمریکایی پس از تأخیر در ارائه خدمات پزشکی به دلیل قوانین سقط جنین جان‌باخت
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

زن آمریکایی پس از تأخیر در ارائه خدمات پزشکی به دلیل قوانین سقط جنین جان‌باخت

مرگ ناشی از تأخیر در خدمات پزشکی پروپابلیکا گزارش داده است که یک زن آمریکایی در ایالت جورجیا به دلیل تأخیر در ارائه خدمات فوری پزشکی به علت قوانین محدودکننده سقط جنین جان خود را از دست داده است. امبر نیکول تورمن، ۲۸ ساله، به دلیل مصرف داروهای سقط جنین با عوارض جانبی نادر در اوت ۲۰۲۲ جان باخت.

جزئیات حادثه امبر که به دنبال سقط جنین از طریق جراحی بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی در ایالت جورجیا مجبور شد به کلینیکی در ایالت کارولینای شمالی مراجعه کند. به دلیل ترافیک سنگین، او نتوانست به موقع به کلینیک برسد و داروهای سقط جنین را دریافت کرد. این داروها به‌طور کلی بی‌خطر هستند، اما در موارد نادری ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند.

امبر پس از چند روز با خونریزی شدید به بیمارستانی در استوک‌بریج منتقل شد و پزشکان تشخیص دادند که او به «سپتیسمی حاد و شدید» مبتلا شده است. با این حال، عمل جراحی او به مدت ۱۷ ساعت به تأخیر افتاد. وقتی عمل جراحی انجام شد، وضعیت امبر به‌قدری بحرانی بود که پزشکان مجبور شدند رحم او را بردارند، اما او در طول عمل جان خود را از دست داد.

پاسخ به قوانین سقط جنین تصمیم دیوان عالی ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ برای خارج کردن حق سقط جنین از شمول حقوق اساسی، منجر به اعمال محدودیت‌های بیشتری در ایالت‌های مختلف شده است. این قوانین به یکی از محورهای اصلی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ تبدیل شده‌اند.

تأثیرات قوانین بر سلامت زنان مینی تیممارا، رئیس سازمان «آزادی باروری برای همه»، گفت که اگر محدودیت‌های سقط جنین وجود نداشت، امبر اکنون زنده بود. همچنین، ریکاریا بیکر، دوست نزدیک امبر، اظهار داشت که امبر، که دستیار پزشکی و مادر یک پسر شش ساله بود، تصمیم به پایان دادن به بارداری دوقلوهایش برای حفظ ثبات زندگی‌اش گرفته بود.

نظرات و واکنش‌ها جسیکا والنتی، نویسنده فمینیست، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که امبر در بیمارستان و در میان پزشکانی که می‌توانستند جانش را نجات دهند، جان‌باخت و این نمونه‌ای از عواقب ممنوعیت‌های سقط جنین است.

نتایج تحقیقات هیات دولتی نشان می‌دهد که اگر امبر زودتر تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت، احتمال بیشتری برای زنده ماندنش وجود داشت.

نظر شما