ضرورت تعیین عوارض گردشگری برای استان‌های ساحلی کشور با هدف توسعه پایدار
موضوع : شهرشناسی | استان گیلان - لنگرود

ضرورت تعیین عوارض گردشگری برای استان‌های ساحلی کشور با هدف توسعه پایدار

معاون گردشگری کشور، علی اصغر شالبافیان، در نشست با هتل داران استان گیلان در شهرستان لنگرود، بر ضرورت تعیین عوارض گردشگری برای شهرداری‌های استان‌های شمالی و جنوبی در بودجه ۱۴۰۴ تأکید کرد. وی تصریح کرد که این عوارض می‌تواند خدمت رسانی به مسافران را تضمین کند، زیرا افزایش حجم گردشگران منجر به تولید بیشتر زباله شده و شهرداری‌ها برای دفن بهداشتی هزینه‌های قابل‌توجهی را متحمل می‌شوند.

شالبافیان با تأکید بر لزوم توسعه هدفمند گردشگری در شهرستان لنگرود، بیان کرد که ساحل این شهرستان بکر و منحصر به فرد بوده و مسافران جذب زیبایی‌های آن می‌شوند. او همچنین به ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری لنگرود و هدایت سرمایه گذاران به ساخت مجتمع‌های تفریحی و گردشگری تأکید کرد.

وی به پتانسیل‌های گردشگری مانند مزارع و کارخانجات چای در شهرستان لنگرود اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که این مزارع می‌توانند به ماندگاری مسافر کمک کنند و موجب رونق خرید چای ایرانی شوند. معاون گردشگری کشور همچنین خواستار ثبت رویدادهای گردشگری در تقویم وزارت میراث فرهنگی شد و اعلام کرد که سالانه دو هزار رویداد برگزار می‌شود که می‌توان برای چای لنگرود نیز رویداد ویژه‌ای ثبت کرد.

در این نشست، وی به سوخت یارانه ای برای کشتی‌ها و قایق‌های تفریحی اشاره کرد و خبر داد که مجلس شورای اسلامی در حال تصویب طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه گذاری در صنعت گردشگری است.

این اقدامات به منظور توسعه پایدار گردشگری ساحلی و دریایی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در استان‌های ساحلی کشور انجام می‌شود.

نظر شما