اتحاد راستگرایان اروپا در حمایت از سالوینی؛ محکومیت یا تقدیر؟
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اتحاد راستگرایان اروپا در حمایت از سالوینی؛ محکومیت یا تقدیر؟

در حالی که ماتئو سالوینی، معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب راستگرای لیگ شمالی، با خطر محکومیت شش سال زندان به دلیل جلوگیری از ورود پناهجویان به خاک ایتالیا در سال ۲۰۱۹ روبروست، رهبران راست افراطی اروپا با حضور در گردهمایی سالانه این حزب در ایتالیا، حمایت قاطع خود را از او اعلام کردند.

گردهمایی پونتیدا: نمایش اتحاد راستگرایان اروپا

گردهمایی امسال حزب لیگ شمالی در روستای پونتیدا، با حضور چهره‌های سرشناسی همچون ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، و خیرت ویلدرس، رهبر حزب آزادی هلند، به عرصه ای برای به نمایش گذاشتن اتحاد و همبستگی احزاب راستگرای اروپا تبدیل شد. این گردهمایی در حالی برگزار شد که بسیاری از این احزاب در ماه ژوئن گذشته با تشکیل گروه “میهن پرستان اروپا” در پارلمان اروپا، به دنبال ایجاد جبهه ای واحد در برابر مهاجرت و سیاست‌های اتحادیه اروپا هستند.

سخنان آتشین رهبران راستگرا در حمایت از سالوینی

  • خیرت ویلدرس: سالوینی را “قهرمان” خواند و گفت: “ما در کنار شما ایستاده‌ایم و به همین دلیل اینجا هستیم.”
  • ویکتور اوربان: سالوینی را شایسته “تقدیر” دانست و گفت: “او از ایتالیا و اروپا دفاع کرده است.” اوربان همچنین با انتقاد شدید از اتحادیه اروپا و دیوان دادگستری این اتحادیه، آن‌ها را به حمایت از مهاجران متهم کرد و گفت: “اگر آن‌ها مهاجران را اینقدر دوست دارند، خودشان از آن‌ها نگهداری کنند.”

سالوینی: اتحاد مقدس ملل اروپایی متوقف نخواهد شد

سالوینی نیز در این گردهمایی با تشکر از حمایت رهبران راستگرای اروپا، گفت: “آن‌ها می‌توانند یک نفر را دستگیر کنند اما نمی‌توانند یک ملت را دستگیر کنند. آن‌ها نمی‌توانند این اتحاد مقدس ملل اروپایی را که امروز در پونتیدا متولد شده است، متوقف کنند.”

چالش‌های پیش روی سالوینی و آینده اتحاد راستگرایان اروپا

با وجود حمایت رهبران راستگرای اروپا از سالوینی، هنوز معلوم نیست که آیا او از محکومیت در دادگاه رهایی خواهد یافت یا خیر. جلسه بعدی رسیدگی به پرونده او در ۱۸ اکتبر برگزار خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا این اتحاد تازه تأسیس می‌تواند از او در برابر این چالش بزرگ حمایت کند یا خیر.

با این حال، آنچه که در گردهمایی پونتیدا به وضوح مشاهده شد، افزایش قدرت و نفوذ احزاب راستگرای اروپا و عزم آن‌ها برای ایجاد تغییرات اساسی در سیاست‌های اتحادیه اروپا است. باید منتظر ماند و دید که این اتحاد تا چه حد می‌تواند در رسیدن به اهداف خود موفق باشد.

نظر شما