رسوایی در بزرگ‌ترین بانک ایتالیا؛ اخراج کارمند به‌خاطر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب جورجا ملونی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

رسوایی در بزرگ‌ترین بانک ایتالیا؛ اخراج کارمند به‌خاطر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب جورجا ملونی

بانک اینتسا سن‌پائولو، بزرگ‌ترین بانک ایتالیا، به دلیل یک نقص امنیتی و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساب بانکی جورجا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، و دیگر شخصیت‌های برجسته کشور، مورد انتقاد قرار گرفته است. این حادثه پس از آن فاش شد که یکی از کارمندان این بانک به‌طور غیرقانونی به حساب‌های بانکی هزاران مشتری دسترسی پیدا کرد.

بانک اینتسا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این کارمند متخلف، که به شدت قوانین و مقررات داخلی بانک را نقض کرده بود، اخراج و از او شکایت شده است. این بانک همچنین از اداره حفاظت از داده‌ها خواسته تا این موضوع را بررسی کند و تأکید کرد که چنین اتفاقاتی نباید تکرار شود.

جورجا ملونی در گفت‌وگو با برنامه خبری TG5، تأیید کرد که این حادثه رخ داده است و از قوه قضاییه خواست تا درباره هرگونه توطئه احتمالی پشت این ماجرا تحقیق کند. او همچنین بیان کرد که کارکنانی در بخش‌های دولتی و خصوصی هستند که به‌طور غیرقانونی اطلاعات را به دست می‌آورند و می‌فروشند.

در واکنش به این رسوایی، بانک اینتسا اعلام کرد که قصد دارد آنتونیو د ویتا، یکی از مقامات بازنشسته پلیس کارابینیری، را برای مدیریت خدمات امنیتی و امنیت سایبری بانک منصوب کند.

نظر شما