تحول در روش‌های آشنایی زوج‌های آمریکایی؛ از خانواده تا فضای مجازی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

تحول در روش‌های آشنایی زوج‌های آمریکایی؛ از خانواده تا فضای مجازی

ازدواج سو کاپاچ و همسرش در کتابخانه

نظرسنجی‌های مداوم دانشگاه استنفورد، که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده، نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در نحوه آشنایی زوج‌های آمریکایی است.

طبق نتایج این بررسی، در سال ۱۹۳۰ بیش از ۲۲.۷۶ درصد از زوج‌ها از طریق معرفی خانواده‌ها و ۲۲.۵۵ درصد در دوران تحصیل با یکدیگر آشنا می‌شدند. همچنین ۴۰.۳۹ درصد از زوج‌ها از طریق معرفی دوستان (۱۸.۵۸ درصدهمسایگی (۱۱.۴۹ درصد) و شرکت در مراسم مذهبی (۱۰.۳۲ درصد) یکدیگر را پیدا می‌کردند. در آن زمان، شانس آشنایی از طریق بار و دیسکو، همکلاسی و همکار به مجموع ۱۴.۳ درصد می‌رسید.

از سال ۱۹۳۹، سهم آشنایی از طریق دوستان به تدریج از آشنایی در مدرسه پیشی می‌گیرد و در سال بعد، بارها و دیسکوها به مکان‌های محبوب‌تری برای همسریابی نسبت به کلیساها تبدیل می‌شوند. همچنین، آشنایی در محیط‌های کاری از فضای دانشگاهی بیشتر می‌شود.

از سال ۱۹۴۳، نقش دوستان در آشنایی زوج‌ها بیشتر از خانواده‌ها می‌شود و پنج سال بعد، آشنایی در بار و دیسکوها نسبت به همسایگی رواج بیشتری پیدا می‌کند.

در آغاز دهه ۱۹۵۰، سهم کلیساها در آشنایی کاهش یافته و تنها از دانشگاه‌ها بالاتر می‌مانند. از سال ۱۹۵۷، آشنایی در محیط‌های کاری از همسایگی بیشتر می‌شود.

در اوایل دهه ۱۹۶۰، کلیساها به کمترین جذابیت خود در برقراری روابط عاشقانه می‌رسند و سهم آن به کمتر از ۶ درصد کاهش می‌یابد. از اواخر این دهه، بارها و دیسکوها به سومین مرکز اصلی شکل‌گیری روابط عاشقانه تبدیل می‌شوند.

از ابتدای دهه ۱۹۷۰، فضاهای کاری به طور قابل توجهی کارآمدتر از محیط‌های مدرسه برای همسریابی می‌شوند.

با آغاز دهه ۱۹۸۰، نقش خانواده‌ها در معرفی زوج‌ها به یکدیگر به کمتر از آشنایی در بارها و محیط‌های کاری می‌رسد. همچنین، روش‌های آشنایی آنلاین از طریق اینترنت آغاز می‌شود و در سال ۲۰۰۱ سهم این روش از ۵ درصد آشنایی در کلیساها بیشتر می‌شود.

از سال ۲۰۱۰ به بعد، سهم همسایگی به طور مداوم کاهش می‌یابد و سهم کلیساها نیز کمتر می‌شود. در عوض، آشنایی آنلاین به رایج‌ترین روش برای همسریابی تبدیل شده است.

براساس این بررسی، در حال حاضر بیش از ۶۱ درصد زوج‌ها از طریق ارتباطات مجازی با یکدیگر آشنا می‌شوند. با اینکه سهم کلیساها تنها ۲ درصد است، این سهم بالاتر از همسایگی (۱.۲۵ درصد) و هم‌کلاسی بودن (۰.۶۸ درصد) است.

پس از آشنایی آنلاین، معرفی دوستان (۱۳.۶۴ درصدهمکاری (۸.۶۸ درصد)، آشنایی در بار (۴.۷۹ درصدخانواده (۴.۴۳ درصد) و مدرسه (۳.۲۷ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نظر شما