ترامپ خطاب به طرفدارانش: شوهران خیکی‌تان را از روی کاناپه بلند کنید و ببرید رأی بدهند
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

ترامپ خطاب به طرفدارانش: شوهران خیکی‌تان را از روی کاناپه بلند کنید و ببرید رأی بدهند

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در یک گردهمایی انتخاباتی در دیترویت میشیگان از حامیان زن خود خواست تا شوهران خود را از روی کاناپه بلند کنند و به او رأی دهند. این اظهارات او انتقادات گسترده‌ای را برانگیخت.

جزئیات اظهارات ترامپ:

ترامپ در این گردهمایی به طور مستقیم خطاب به زنان گفت: «جیل، شوهر چاق خود را از روی کاناپه بردارید. آن خوک چاق را از روی مبل بلند کن. آن پسر را از جای لعنتیش بلند کن. به او سیلی بزنید، جیل، او را بلند کن.»

او همچنین به زنان توصیه کرد تا برای ایجاد انگیزه به شوهرانشان سیلی بزنند.

واکنش‌ها:

ستاد انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها، ویدئویی از اظهارات ترامپ را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت و این سخنان را زیر سؤال برد.

انتقادات در رسانه‌های اجتماعی نسبت به این اظهارات شدید بود. برخی کاربران این طرز اظهارنظر را «تحقیرآمیز» و «افتضاح» توصیف کردند و برخی دیگر به وضعیت روانی ترامپ اشاره کردند.

وضعیت انتخاباتی:

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ترامپ در حال حاضر از نظر حمایت ملی در میان زنان عقب‌تر از کامالا هریس است. وی پیشتر نیز در یک رویداد تبلیغاتی از زنان خواسته بود که به او رأی دهند و ادعا کرده بود که این کار امنیت آن‌ها را تضمین می‌کند.

رای‌گیری زودهنگام از اواخر این هفته در دیترویت آغاز می‌شود و تا ۲۶ اکتبر (۵ آبان) به سراسر ایالت میشیگان گسترش خواهد یافت.

نظر شما