بررسی تأثیر تبلیغات بر رضایتمندی و وفاداری مشتریان باشگاه های بدنسازی شهرستان لنگرود
پیشنهاده کارشناسی ارشد 1400
پدیدآور: فرزانه کشاورز نالکیاشری
استاد راهنما: فاطمه انتشاری
استاد مشاور: فاطمه انتشاری
موسسه آموزش عالی مهر آستان، گروه تربیت بدنی
چکیده
مطالعه تبلیغات سازمان ها و شرکت ها و ارتباطش با رضایت و وفاداری مشتریان موضوعی بحث برانگیز در جهان علم بوده است؛ با این وجود محققان بر تحقیقات خود راجع به این پدیده در کشورهای توسعه یافته بیش از جهان در حال توسعه همت گمارده اند و مطالعات اندکی راجع به ارتباط میان تبلیغات و عملکرد صورت پذیرفته است. مردم معتقدند که به این دلیل که شرک ها و مؤسسات با استفاده از منابع کشور به سود دست می یابند مدیون و بدهکار کشورند و می بایست برای بهبود اوضاع اجتماعی تلاش نمایند. زندگی امروز در جوامع مدرن، مشحون از پیام های تبلیغاتی است. این پیام ها در قالب های متنوع و متعدد، از زندگی روزمره تا زندگی کاری افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. از هدف گیری مصرف کالاهای فیزیکی و خدمات گرفته تا تبلیغات پیچیده تر در زمینه های ورزشی(باشگاه داری)، فرهنگی به منظور ارائه تولیدات و خوراک فکری، همگی جزء جدا ناشدنی زندگی مدرن انسان هاست. تولید و ارائه پیام های تبلیغاتی همانند بسیاری از پدیده های صنعتی امروز، یک فعالیت چندرشته ای و حاصل دانش های متنوعی چون روان شناسی، جامعه شناسی، ارتباطات، مطالعات فرهنگ و بازارشناسی است و به مدد روش ها و فنون متنوعی نیز انجام می شود. در زمانی که مشتریان مهم ترین عنصر بقای سازمان هستند رقابت برای جذب مشتریان جدید و حفظ آنان بیشتر از پیش به چشم می خورد. اهمیت این موضوع به حدی است که به جرات می توان گفت نادیده گرفتن آن در همه سازمان های کوچک و بزرگ، به از بین رفتن حیات سازمان منجر می شود. رضایت مشریان یکی از موضوع های بسیار راهبردی در دهه اخیر است. شرکت ها نمی توانند به انتظارات و خواسته های مشتریان بی اعتنا باشند. رضایت احساس محبت در افراد بعد از استفاده از کالا یا خدمت را توصیف می کند(الماسی، 1398). مشتریان یکی از دارایی های مهم و حیاتی اغلب کسب وکارها به شمار می روند.
نظر شما