درباره ماچو پیچو در پرو چه می‌دانید؟
موضوع : جهان‌گردی | آمریکای جنوبی

درباره ماچو پیچو در پرو چه می‌دانید؟

اگر قصد دارید فقط یک جاذبه را در تمام آمریکای جنوبی ببینید، ماچو پیچو بدون شک بهترین انتخاب شما خواهد بود. این شهر باستانی اینکاها، بدون اغراق، چشمگیرترین شهر ویران شده در جهان است.
بخش اعظمی از جذابیت ماچو پیچو به موقعیت مکانی آن برمی‌گردد. این شهر در ارتفاعات کوه‌های پوشیده از جنگل پرو واقع شده است و منظره‌ای سورئال را بر فراز فلاتی مرتفع با کوه‌های سر به فلک کشیده و سرسبز به نمایش می‌گذارد.
سرسختی سازندگان اولیه این مکان در ساختن آن در قلب جنگلی غیرقابل نفوذ، به خودی خود حیرت‌انگیز است. تصور کنید که چگونه آنها توانسته‌اند چنین شاهکاری را بدون تجهیزات و امکانات مدرن امروزی خلق کنند.
ماچو پیچو فقط به خاطر موقعیت مکانی و تاریخچه‌اش جذاب نیست، بلکه معماری و بناهای آن نیز فوق‌العاده هستند. دیوارهای سنگی عظیم با دقت و ظرافت تراشیده شده و بدون استفاده از ملات به هم متصل شده‌اند. معابد، قصرها و دیگر سازه‌ها، همگی گواهی بر مهارت و نبوغ تمدن اینکاها هستند.
بازدید از ماچو پیچو تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است که شما را به سفری در زمان به دنیای باستانی اینکاها می‌برد. گشت و گذار در میان خرابه‌های این شهر شگفت‌انگیز، حس شگفتی و احترام را در شما برمی‌انگیزد.
نکاتی برای سفر به ماچو پیچو:

برای ورود به ماچو پیچو به بلیط ورودی نیاز دارید. بلیط‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری از مراکز فروش بلیط تهیه کنید.
بهترین زمان برای سفر به ماچو پیچو در فصل خشک (از ماه می تا سپتامبر) است. در این فصل هوا آفتابی و خنک است و احتمال بارندگی کم است.
برای رسیدن به ماچو پیچو می‌توانید از قطار، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید.
قبل از سفر به ماچو پیچو، حتماً از وضعیت آب و هوا اطلاع پیدا کنید و لباس مناسب بپوشید.
به یاد داشته باشید که ماچو پیچو در ارتفاعات واقع شده است، بنابراین ممکن است دچار علائم ارتفاع زدگی شوید. برای جلوگیری از این علائم، قبل از سفر به طور کامل استراحت کنید و به مقدار کافی آب بنوشید.

نظر شما