موضوع : پژوهش | مقاله

دنیاى بزرگى به نام اینترنت


چگونه مى توانید به صورت رایگان به میلیون ها نفر دسترسى پیدا کنید و محصولات و خدمات خود را معرفى کنید؟ این اتفاق به طور دقیق همان اتفاقى است که با نوشتن مقاله و ارائه آن در صدها مجله الکترونیکى پیش مى آید. امروزه ده ها هزار مجله الکترونیکى در وب منتشر مى شود و تمام آنها به دنبال محتواى با ارزش هستند. شما با یک مقاله پرمحتوا مى توانید ناجى آنها باشید و آنچه که مى خواهند را به آنها ارائه دهید و در عوض آنها نیز به نیاز شما پاسخ خواهند گفت و مقاله و تجارب شما را در معرض دید همگان قرار خواهند داد. در انتهاى هر مقاله بخشى براى معرفى نویسنده و منبع مقاله وجود دارد. اگرچه شما در متن مقاله مجاز نیستید که براى تجارت خود تبلیغ کنید، اما این بخش انتهایى که شامل ۴ تا ۶ جمله است، در اختیار شماست و تبلیغات در آن حق قانونى شما به شمار مى رود. شما مى توانید در این قسمت، سایت یا محصولات و خدمات خود را معرفى کنید.
ممکن است که نویسنده قابلى نباشید اما به شما اطمینان مى دهم که به مشکلى برنمى خورید. شما بهتر از هر کس دیگر صنعت و تجارت خود را مى شناسید. نوشتن مقاله در مجلات الکترونیکى احتیاج به تخصص نویسندگى یا ادبیات ندارد. این گونه متن ها به زبان ساده نوشته مى شوند. با این که اینترنت یک دنیاى بزرگ و عمومى است اما خوانندگان اینترنتى به دنبال افراد خاص و واقعى مى گردند و شما با لحن عامیانه موفق تر خواهید بود. مراحل نوشتن مقاله به شرح زیر است:
•تصمیم گیرى در مورد موضوع: ابتدا باید یک موضوع مناسب و پرطرفدار را انتخاب کنید. به اخبار مراجعه کنید. در بحث هاى آن لاین شرکت کنید و مجلات الکترونیکى را که براى شما ارسال مى شوند به دقت بررسى کنید. مقالاتى راکه مرتبط با تجارت شما هستند، مشاهده و پس از آن تصمیم بگیرید که کدام موضوعات مسئله روز هستند و طرف داران بیش ترى دارند. باید اطمینان پیدا کنید که موضوع مقاله شما مورد علاقه عده زیادى از مخاطبان واقع خواهد شد.
•انتخاب عنوان: عنوان مقاله مى تواند عامل موفقیت یا شکست شما باشد. اگر عنوان شما توجه و ذهن بیننده را جذب خود نکند، مقاله شما هرگز خوانده نخواهد شد. براى مقاله خود ۱۰ تا ۲۰ عنوان در نظر بگیرید و سپس از دوستان یا اقوام خود درخواست کنید که جذاب ترین آنها را انتخاب کنند.
•رئوس مطلب را تعیین کنید: ۳ تا ۵ نکته اصلى مقاله را تعیین کنید. تقسیم کردن مقاله به چند قسمت بسیارى از کارها را آسان خواهد کرد. همراه با این تقسیم بندى جریان منطقى مقاله خود را تنظیم کنید. با استفاده از این روش، ذهن شما نیز منظم تر عمل خواهد کرد. در ضمن مجلات الکترونیکى به طور معمول شامل مقالات کوتاه ترى نسبت به مجلات و نشریات چاپى هستند. مناسب ترین حجم این گونه مقالات حدود ۵۰۰ کلمه است. اما بعضى از مجلات الکترونیکى مقالات طولانى تر را نیز مى پذیرند.
•تعداد کلمات را بین رئوس مطالب تقسیم کنید: اگر ۵ نکته را به عنوان مطالب اصلى در نظر گرفته اید، هر بخش باید در حدود ۱۰۰ کلمه باشد. اگر مقاله شما شامل یک مقدمه و نتیجه گیرى کوتاه باشد، براى هر بخش تنها ۸۰ تا ۹۰ کلمه باقى خواهد ماند. اگر ۳ نکته اصلى دارید، با احتساب مقدمه و موخره هر بخش حدود ۱۵۰ کلمه خواهد بود. به این ترتیب به جاى آن که به نوشتن ۵۰۰ کلمه فکر کنید، کافى است ۱۵۰ کلمه درباره موضوعى معین بنویسید.
•بخش منبع و معرفى نویسنده را تهیه کنید: اطلاعات تماس خود مانند نام، آدرس پست الکترونیکى و آدرس سایت خود را در این بخش قرار دهید. سپس یک یا دو عبارت تبلیغاتى براى تحریک بیننده بنویسید و آنها را به سایت خود لینک کنید. اگر این جملات به موضوع مقاله شما مرتبط باشد، نتیجه خوبى دریافت خواهید کرد.
•ویرایش: یک مرحله به عقب برگردید و دوباره مقاله را بررسى کنید. براى این کار زمان کافى اختصاص دهید و مقاله خود را ویرایش کنید. کلمات را از نظر املایى چک کنید. اگر بعضى از بخش ها را نمى پسندید، آنها را دوباره بنویسید. در ضمن نام و آدرس پست الکترونیکى ناشران مجلات را پیدا کنید و مقاله خود را به همراه یک پاراگراف به عنوان معرفى خود و موضوع مقاله براى آنها بفرستید. این پاراگراف باید شما را از هزاران مقاله اى که در هر روز براى ناشران فرستاده مى شود، متمایز کند. پس براى نوشتن آن دقت کافى داشته باشید.براى یافتن نام و آدرس ناشران از پایگاه هاى داده اى حاوى این اطلاعات مانند:
http://www.homeincome.com/search-it/ezine استفاده کنید. همچنین مقاله خود را براى ناشرانى که هم اکنون از آنها مطالبى دریافت مى کنید، حتماً ارسال کنید.


منبع: / سایت / آینده نگر ۱۳۸۴/۰۵/۱۰به نقل از: Systemgroup
 

نظر شما