اهدای قریب به سیصد عنوان کتاب به کتابخانه‌ٔ «سواره» روستای «ناچیت»
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

اهدای قریب به سیصد عنوان کتاب به کتابخانه‌ٔ «سواره» روستای «ناچیت»

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در اقدامی ارزشمند، قریب به سیصد عنوان کتاب در مقاطع سنی مختلف را به کتابخانه‌ٔ «سواره» روستای «ناچیت» از توابع شهرستان بوکان آذربایجان غربی اهدا کرد.
کتاب‌های اهدایی شامل مجموعه‌های «مهارت‌های زندگی»، «دنیای شیرین قصه‌ها»، «فرهنگ تصویری قران»، «نیما نابغه»، «مدرسهٔ پرماجرا» و... هستند.
مراسم تحویل کتاب‌های اهدایی با حضور تعدادی از اهالی قلم و هنرمندان بوکان، اعضای آموزشگاه زبان کردی و کودکان و نوجوانان، طی مراسمی در اختیار کتابخانهٔ «سواره» قرار گرفت.
مصطفی ایلخانی‌زاده، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در این مراسم گفت: «هدف از این اقدام، ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در میان کودکان و نوجوانان روستایی است.»
وی افزود: «کتابخانه‌ٔ «سواره» ناچیت، از توابع شهرستان بوکان جزو ده کتابخانهٔ برتر عشایری کشور است و این اقدام ما، گامی کوچک برای حمایت از این کتابخانه و ارتقای سطح فرهنگی آن است.»
این اقدام انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، مورد استقبال اهالی روستا قرار گرفت و آنها از این اقدام تقدیر کردند.
کتابخوانی یکی از مهم‌ترین عوامل در رشد و تعالی جامعه است و ترویج آن در میان کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امید است با چنین اقداماتی، شاهد افزایش سرانه مطالعه در میان کودکان و نوجوانان کشور باشیم.

نظر شما