تاثیر پادکست با تکنیک های تقلید و طوطی بر عملکرد گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1402
پدیدآور: مینا رستمی
استاد راهنما: معصومه صالحی
استاد مشاور: لاله فخرایی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس، دانشکده علوم انسانی
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر پادکست ها با تکنیک های تقلید و طوطی بر عملکرد گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط در بین زبان آموزان ایرانی سطح متوسط بود. برای انجام این تحقیق، از 100 زبان آموز( مرد و زن) 13 تا 18 ساله ی موسسه زبان تخت جمشید شهریار, آزمون تعیین سطح آکسفورد گرفته شد و از میان آن ها 60 نفر که نمرات نزدیکتری به میانگین داشتند, انتخاب شدند. این 60 نفر به سه گروه 20 نفره شامل گروه پادکست با تکنیک تقلید, گروه پادکست با تکنیک طوطی و گروه کنترل تقسیم شدند. قبل از شروع تحقیق از هر سه گروه به عنوان پیش آزمون, آزمون اسپیکینگ آیلتس و پرسشنامه ی تمایل به برقراری ارتباط مک اینتایر و همکاران (2001) گرفته شد. این تحقیق در مدت یک ترم آموزشگاهی انجام شد. پس از پایان ترم, تست های ذکر شده دوباره اما با کمی تغییر در ترتیب و شکل سوالات به عنوان پس آزمون از زبان آموزان گرفته شد. سپس داده ها, با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که به طور کلی استفاده از پادکست ها با تکنیک های طوطی و تقلید, تاثیر مثبتی بر عملکرد گفتاری و تمایل به برقراری ارتباط زبان آموزان ایرانی سطح متوسط دارد.
نظر شما