انتقادات قطعه‌سازان از واردات خودروهای دست دوم به کشور
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

انتقادات قطعه‌سازان از واردات خودروهای دست دوم به کشور

عضو انجمن قطعه سازان کشور در یک مصاحبه با روزنامه اعتماد، نسبت به واردات خودروهای دست دوم به کشور، نگرانی خود را بیان کرد. او بیان کرد که در صورت برداشت ممنوعیت‌های وارداتی و کاهش تعرفه‌های خودرویی، صنعت خودروسازی در کشور دچار مشکلات جدی خواهد شد.

همچنین، کارشناس حوزه خودرو نیز درباره زیان ۳۴ هزار میلیارد تومانی خودروسازان صحبت کرد. او اعلام کرد که دلایل این زیان گوناگون است، از جمله وجود نیروی انسانی اضافه در صنعت خودروسازی که به دلایل امنیتی و اجتماعی تعدیل آنها امکان‌پذیر نیست. به نظر او، اگر تعداد نیروهای اضافه تنظیم شود و اعلام شود که برای تولید نیاز به ۵۰ درصد این نیروها است، هزینه‌ها از قیمت تمام شده خارج خواهد شد.

این کارشناس حوزه خودرو اظهار کرد که اخیراً تمامی انتقادات به سمت خودروسازان و کیفیت پایین خودروها متمرکز شده است. او تاکید کرد که اگر ۲۰۰ قطعه‌ساز به یک خودروساز قطعه فروشی داشته باشند، باید هزینه‌ها را لیست کرده و به شورای رقابت یا وزارت صنعت ارائه دهند. همچنین باید هزینه‌های پرسنلی را اعلام کرده و تعداد پرسنل مورد نیاز را بیان کنند. او تاکید کرد که اگر پرسنل اضافه‌ای در خودروسازی‌ها تحمیل شود، آن هزینه باید از قیمت نهایی کسر شده و در هزینه‌های کشوری و تامین اجتماعی محاسبه شود.

نجفی بیان کرد که قیمت تمام شده خودرو باید قابل دفاع باشد و باید شفافاً اعلام شود که چرا خودروسازان زیان می‌دهند. او درخواست کرد که آیا هزینه‌های اضافه‌ای وجود دارد؟ آیا ریخت و پاشی در خودروسازی‌ها صورت می‌گیرد و آیا این هزینه‌ها به مصرف کننده منتقعنوان پیشنهادی:
"نگرانی قطعه‌سازان و کارشناسان حوزه خودرو از واردات خودروهای دست دوم به کشور"

بازنویسی خبر:
یکی از اعضای انجمن قطعه‌سازان کشور در یک مصاحبه با روزنامه اعتماد، نگرانی خود را درباره واردات خودروهای دست دوم به کشور ابراز کرده است. او بیان کرده است که این خبر برای یک قطعه‌ساز موجب نگرانی شده و اگر ممنوعیت‌های وارداتی برداشته شود و تعرفه‌های خودرویی نیز کاهش یابد، صنعت خودروسازی در کشور دچار مشکل خواهد شد.

همچنین، محمود نجفی سهی، کارشناس حوزه خودرو، درباره زیان ۳۴ هزار میلیارد تومانی خودروسازان توضیحاتی ارائه داده است. او بیان کرده است که دلایل این زیان متنوع هستند، از جمله وجود نیروی انسانی اضافه در صنعت خودروسازی که به دلایل امنیتی و اجتماعی امکان تعدیل آنها وجود ندارد. اگر تعداد نیروهای اضافه تنظیم شود و اعلام شود که برای تولید نیاز به ۵۰ درصد این نیروها است، هزینه‌ها از قیمت تمام شده خارج خواهد شد.

این کارشناس حوزه خودرو همچنین به این نکته اشاره کرده است که در حال حاضر تمامی انتقادات به سمت خودروسازان و کیفیت پایین خودروها متمرکز شده است. او تأکید کرده است که اگر ۲۰۰ قطعه‌ساز قطعاتی را به یک خودروساز فروخته‌اند، باید هزینه‌ها را لیست کرده و به شورای رقابت یا وزارت صنعت ارائه داده و هزینه‌های پرسنلی را نیز اعلام کنند. همچنین باید تعداد پرسنل مورد نیاز را بیان کنند و اگر پرسنل اضافه‌ای در خودروسازی‌ها تحمیل شود، هزینه مربوطه باید از قیمت نهایی کسر شده و در هزینه‌های کشوری و تأمین اجتماعی محاسبه شود

نظر شما