تأسیس "بنگاه گالوپ" معتبرترین و بزرگترین مؤسسه آمارگیری جهان
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

تأسیس "بنگاه گالوپ" معتبرترین و بزرگترین مؤسسه آمارگیری جهان

در سال ۱۹۳۵، جورج گالوپ، روزنامه نگار و پژوهشگر آمریکایی، بنگاه گالوپ را در شهر نیویورک تاسیس کرد. هدف گالوپ از تاسیس این بنگاه، جمع آوری اطلاعات و نظرات مردم در مورد مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بود. گالوپ در ابتدا از روش نظرسنجی پستی برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کرد، اما بعدها از روش های دیگر مانند نظرسنجی تلفنی و نظرسنجی حضوری نیز استفاده کرد.
بنگاه گالوپ به سرعت به یکی از معتبرترین و بزرگترین مؤسسه های آمارگیری جهان تبدیل شد. نظرسنجی های گالوپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، انتخابات پارلمانی کشورهای مختلف و همچنین نظرسنجی های عمومی، تأثیر زیادی بر افکار عمومی و تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی داشتند.
گالوپ در طول عمر خود، بیش از ۱۰۰ کتاب و مقاله در زمینه آمارگیری و نظرسنجی منتشر کرد. او همچنین برنده چندین جایزه معتبر از جمله مدال ملی علوم ایالات متحده شد.
برخی از مهم ترین نظرسنجی های بنگاه گالوپ عبارتند از:

پیش بینی پیروزی فرانکلین روزولت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۱۹۳۲، در حالی که اکثر کارشناسان معتقد بودند که او شکست خواهد خورد.
پیش بینی پیروزی هری ترومن در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۱۹۴۸، در حالی که اکثر کارشناسان معتقد بودند که او شکست خواهد خورد.
پیش بینی پیروزی بیل کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۱۹۹۲، در حالی که اکثر کارشناسان معتقد بودند که او شکست خواهد خورد.

بنگاه گالوپ همچنان یکی از معتبرترین و بزرگترین مؤسسه های آمارگیری جهان است و نظرسنجی های آن تأثیر زیادی بر افکار عمومی و تصمیم گیری های سیاسی و اجتماعی دارند.

نظر شما