دادگاه میشیگان با رد صلاحیت ترامپ مخالفت کرد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

دادگاه میشیگان با رد صلاحیت ترامپ مخالفت کرد

دادگاه عالی ایالت میشیگان در روز چهارشنبه، 27 دسامبر 2023، با تلاش برای رد صلاحیت دونالد ترامپ از برگه‌های رأی در این ایالت مخالفت کرد. این تصمیم در یک رأی 6-3 گرفته شد.
در این پرونده، گروهی از شهروندان میشیگان به دادگاه شکایت کرده بودند و ادعا می‌کردند که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از طریق تقلب رای‌دهندگان، برنده ایالت میشیگان شده است. آنها خواستار رد صلاحیت ترامپ از انتخابات ریاست جمهوری 2024 شده بودند.
دادگاه عالی میشیگان در رأی خود اعلام کرد که ادعاهای این گروه از شهروندان مبنی بر تقلب رای‌دهندگان در انتخابات 2020، ثابت نشده است. دادگاه همچنین اعلام کرد که رد صلاحیت یک نامزد سیاسی، باید بر اساس قوانین موجود و با دلایل موجه انجام شود.
این تصمیم دادگاه عالی میشیگان، به معنای آن است که ترامپ می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری 2024، در ایالت میشیگان نامزد شود.
این تصمیم دادگاه، با واکنش‌های مختلفی همراه بوده است. برخی از افراد، این تصمیم را به معنای یک شکست برای ترامپ و طرفدارانش می‌دانند. برخی دیگر نیز معتقدند که این تصمیم، به معنای آن است که ترامپ هنوز هم می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری 2024، شانس پیروزی داشته باشد.

نظر شما