رئیس هاروارد با اتهام «سرقت علمی» مجبور به کناره‌گیری شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

رئیس هاروارد با اتهام «سرقت علمی» مجبور به کناره‌گیری شد

کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد، در پی اتهامات سرقت علمی و همچنین انتقاد به سخنانش در جلسه استماع کنگره آمریکا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.
گی، که اولین رئیس سیاهپوست دانشگاه هاروارد بود، در جلسه استماع کنگره در تاریخ ۱۴ آذرماه، از پاسخ دادن به این سوال که آیا دانشجویانی که خواستار نسل‌کشی یهودیان هستند، باید تنبیه شوند، خودداری کرد. او گفت که تشخیص این امر «بستگی به زمینه» و شرایط مطرح شدن چنین اظهاراتی دارد.
این سخنان گی با انتقاد گسترده جامعه یهودی در دانشگاه هاروارد و همچنین ده‌ها نماینده کنگره آمریکا مواجه شد. همچنین، برخی از افراد و سازمان‌ها از جمله انجمن ملی دانشجویان یهودی آمریکا، خواستار برکناری گی شدند.
در کنار این انتقادات، گی همچنین با اتهامات سرقت علمی نیز مواجه بود. در ماه‌های اخیر، برخی از افراد و سازمان‌ها ادعا کرده بودند که گی در برخی از مقالات و کتاب‌های خود، از آثار دیگران بدون ذکر منبع استفاده کرده است.
گی در نامه‌ای که در تاریخ ۱۲ دی‌ماه منتشر کرد، گفت که پس از مشورت با اعضای هیئت مدیره شرکت هاروارد، به این نتیجه رسید که استعفای او به نفع دانشگاه است. او در این نامه نوشت که «از تصمیم خود بسیار ناراحت است، اما معتقد است که این بهترین راه برای پیشبرد دانشگاه است».
استعفای گی، که تنها کمی بیش از شش ماه در پست خود خدمت کرده بود، به کوتاه‌ترین دوران ریاست در تاریخ دانشگاه هاروارد تبدیل می‌شود.
این جنجال، بار دیگر توجه‌ها را به معضل یهودستیزی در دانشگاه‌های آمریکا جلب کرد. در سال‌های اخیر، گزارش‌های متعددی از وقوع یهودستیزی در دانشگاه‌های آمریکا منتشر شده است.

نظر شما