حداقل نمره قبولی در دانشگاه آزاد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

حداقل نمره قبولی در دانشگاه آزاد

بر اساس آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، حداقل نمره قبولی در هر درس برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ۱۰ (استثناً درس آشنایی با قرآن کریم ۱۲)، برای مقطع کارشناسی ارشد ۱۲ و مقطع دکتری ۱۴ می‌باشد.


تبصره ۱: اگر دانشجویی در یک درس انتخابی یا اختیاری مردود شود، به جای آن درس می‌تواند از جدول دروس انتخابی یا اختیاری در برنامه مصوب، درس دیگری را انتخاب نماید.


تبصره ۲: برای درس یا دروسی که شامل دو قسمت نظری و عملی است، میانگین نمره هر دو قسمت آنها ملاک ارزیابی است. چنانچه دانشجو به هر دلیل در یک قسمت درس نمره نداشته باشد، نمره قسمت دیگر حذف می‌گردد. در صورتی که در یک قسمت درس نمره کمتر از ۱۰ احراز شده باشد اما میانگین آنها ۱۰ یا بالاتر گردد، نیاز به تکرار درس نخواهد بود. اما چنانچه میانگین آنها کمتر از ۱۰ باشد، دانشجو باید هر دو قسمت درس را مجدداً بگذراند.


تبصره ۳: نمرات اعلام شده بر اساس رای کمیته‌ انضباطی غیرقابل حذف و بلااثر شدن است و برای هر دو قسمت عملی-نظری درس منظور می‌گردد.


نکات قابل توجه:

حداقل نمره قبولی در درس آشنایی با قرآن کریم در همه مقاطع تحصیلی ۱۲ است.
دانشجو می‌تواند در صورت مردود شدن در یک درس انتخابی یا اختیاری، درس دیگری را جایگزین آن کند.
در دروس نظری-عملی، اگر دانشجو در یک قسمت درس نمره نداشته باشد، نمره قسمت دیگر حذف می‌گردد. در صورتی که در یک قسمت درس نمره کمتر از ۱۰ احراز شده باشد اما میانگین آنها ۱۰ یا بالاتر گردد، نیاز به تکرار درس نخواهد بود. اما چنانچه میانگین آنها کمتر از ۱۰ باشد، دانشجو باید هر دو قسمت درس را مجدداً بگذراند.
نمرات اعلام شده بر اساس رای کمیته‌ انضباطی غیرقابل حذف و بلااثر شدن است.

نظر شما