پرداخت وام‌های دانشجویی دهک بندی می‌شود
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

پرداخت وام‌های دانشجویی دهک بندی می‌شود

پرداخت وام‌های دانشجویی از ترم آینده در صورتی که زیرساخت‌ها آماده باشد، دهک بندی خواهد شد. به این ترتیب، دانشجویان دهک‌های پایین‌تر در اولویت دریافت وام قرار خواهند گرفت.
جزئیات خبر:
مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در مصاحبه‌ای با ایسنا اعلام کرد که تصمیم دارند از ترم آینده در صورتی که زیرساخت‌ها آماده باشد، پرداخت وام‌ها را دهک‌بندی کنند. به این ترتیب، دانشجویان دهک‌های پایین‌تر در اولویت دریافت وام قرار خواهند گرفت.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین درباره آخرین وضعیت پرداخت وام شهریه گفت: «هر زمانی که سازمان برنامه بودجه، اعتبار مربوط به وام شهریه را پرداخت کند، واریز وام شهریه دانشجویان آغاز خواهد شد.»
وی درباره اینکه زمان پرداخت بودجه وام شهریه مشخص شده است یا خیر، افزود: «براساس اعلام سازمان برنامه بودجه، اعتبار وام شهریه تا پایان دی ماه پرداخت می‌شود و به محض پرداخت سازمان، وام شهریه به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.»
تحلیل خبر:
دهک‌بندی پرداخت وام‌های دانشجویی اقدامی مثبت و عادلانه است که به بهبود وضعیت دانشجویان کم‌برخوردار کمک خواهد کرد. با این اقدام، دانشجویانی که از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارند، می‌توانند با دریافت وام شهریه، هزینه‌های تحصیل خود را تامین کنند و از ادامه تحصیل باز نمانند.
البته لازم است که زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح به طور کامل فراهم شود تا در آینده مشکلی برای دانشجویان پیش نیاید. همچنین، لازم است که فرآیند دهک‌بندی به گونه‌ای باشد که دانشجویان مستحق به طور دقیق شناسایی شوند و از دریافت وام محروم نشوند.

نظر شما