موفقیت اروپا در بازار خودرو ژاپن
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

موفقیت اروپا در بازار خودرو ژاپن

روزنامه همشهری، شنبه 27 مرداد ,1375 17 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1044

تولیدکنندگان غربی خودرو با استفاده از بالا رفتن ارزش ین, موفقیتهایی را در بازار ژاپن به دست آورده اند. در ماه گذشته شمار خودروهای وارداتی به ژاپن به بالاترین حد رسید. خریداران ژاپنی بیشتر خودروهای آلمانی را ترجیح می دهند. در واقع 45 درصد بازار خودروهای وارداتی ژاپن در اختیار آلمان است. این رقم در مورد خودروهای آمریکایی 34 درصد است .
به گزارش تلویزیون سی. ان. ان ,سالها تلاش صبورانه وسرمایه گذاری سنگین خودروسازان اروپایی در ژاپن, عاقبت به بار نشسته است. به رغم بازار کم رونق خودرو, در خلال ماه تیر حدود 42 هزار دستگاه خودرو خارجی در ژاپن فروخته شد. تحلیلگران معتقدند تولیدکنندگان خارجی امسال حدود 10 درصد بازار خودروی ژاپن را کسب خواهند کرد. این نتیجه یک راهبرد بلندمدت است. تحلیلگران خاطر نشان می کنند جا انداختن اعتماد به کیفیت مدلهای ناشناخته اتومبیل در ژاپن حدود 1500 تا 2000 دلار در ازای هر اتومبیل فروخته شده هزینه داشته است . این امر به علاوه قیمت گذاری مناسب و اعتبار مساعد باعث تغییر اکراه سنتی ژاپنیها به خرید خودروهای وارداتی شده است.

 

نظر شما