متروی مسکو تبدیل به یخچال شده است!
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

متروی مسکو تبدیل به یخچال شده است!

متروی مسکو، یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین شبکه‌های مترو در جهان، در پی موج سرمای شدیدی که روسیه را در بر گرفته است، تبدیل به یخچال شده است. دمای هوای پایتخت روسیه در روز شنبه، ۶ ژانویه ۲۰۲۴، به منفی ۳۰ درجه سانتیگراد رسید و این امر باعث شد تا خطوط متروی مسکو پوشیده از یخ و برف شود.
در تصاویری که از متروی مسکو منتشر شده است، می‌توان پله‌ها، دیوارها و سقف‌های مترو را پوشیده از یخ و برف مشاهده کرد. حتی قطار‌های مترو نیز به دلیل سرمای شدید، دچار مشکل شده‌اند و در برخی موارد، حرکت قطار‌ها با تاخیر مواجه شده است.
مقامات مترو مسکو اعلام کرده‌اند که برای مقابله با این شرایط، اقداماتی را انجام داده‌اند. از جمله این اقدامات می‌توان به استفاده از مواد ضد یخ برای جلوگیری از یخ زدگی پله‌ها و دیوارها و همچنین استفاده از گرمایش در داخل قطار‌ها اشاره کرد.
با این حال، این اقدامات نتوانسته است مانع از ایجاد شرایط عجیب و غریب در متروی مسکو شود. در برخی از تصاویر منتشر شده، می‌توان مشاهده کرد که مسافران مترو برای جلوگیری از سرما، از لباس‌های گرم و کلاه‌های زمستانی استفاده کرده‌اند. همچنین، برخی از مسافران مترو نیز برای سرگرمی، اقدام به ساختن مجسمه‌های یخی کرده‌اند.
موج سرمای شدید در روسیه، علاوه بر متروی مسکو، سایر بخش‌های این کشور را نیز تحت تاثیر قرار داده است. در برخی از مناطق روسیه، دمای هوا به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده است و این امر باعث شده است تا برخی از مدارس و کسب و کارها تعطیل شوند.
طبق پیش‌بینی‌ها، موج سرمای شدید در روسیه تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و سپس، دمای هوا به تدریج افزایش خواهد یافت.

نظر شما