محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

محکومیت دو نوجوان در کره شمالی به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه به دلیل تماشای ویدیوهای کره جنوبی

جزئیات پرونده
در این فیلم که به نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ گرفته شده است، دو نوجوان ۱۶ ساله کره شمالی به نام‌های «کیم» و «لی» با دستبند در برابر صدها دانش‌آموز در یک استادیوم ایستاده‌اند. مأموران یونیفورم‌پوش نیز در اطراف آنها حضور دارند.
در این جلسه، یک مقام رسمی کره شمالی به نوجوانان می‌گوید که آنها به دلیل تماشای فیلم‌های کره جنوبی، که در این کشور ممنوع است، به ۱۲ سال کار با اعمال شاقه محکوم شده‌اند. این مقام رسمی همچنین می‌گوید که این نوجوانان با تماشای این فیلم‌ها، «فرهنگ فاسد رژیم دست‌نشانده» را وارد کره شمالی کرده‌اند و «تمام آینده آنها با این کار تباه و ویران شده است».
علت سخت‌گیری مقامات کره شمالی
تماشای فیلم‌های کره جنوبی در کره شمالی ممنوع است. مقامات این کشور معتقدند که این فیلم‌ها می‌توانند ارزش‌های انقلابی و ایدئولوژیک حاکم بر کره شمالی را زیر سؤال ببرند.
در سال‌های اخیر، مقامات کره شمالی نسبت به تماشای فیلم‌های کره جنوبی سخت‌گیری بیشتری کرده‌اند. این سخت‌گیری‌ها در پی افزایش فراریان کره‌ای به کره جنوبی و افزایش دسترسی مردم کره شمالی به اطلاعات و رسانه‌های خارجی صورت گرفته است.
واکنش‌ها
انتشار این ویدئو واکنش‌های زیادی را در داخل و خارج از کره شمالی برانگیخته است. بسیاری از افراد این اقدام مقامات کره شمالی را غیرانسانی و غیرقانونی دانسته‌اند.
سازمان ملل متحد نیز در بیانیه‌ای این اقدام مقامات کره شمالی را «غیرانسانی» و «غیرقابل قبول» خوانده است. این سازمان همچنین خواستار آزادی فوری این نوجوانان شده است.
آینده دو نوجوان
سرنوشت این دو نوجوان هنوز مشخص نیست. اما با توجه به مجازات سنگینی که برای آنها تعیین شده است، می‌توان گفت که آنها دوران سختی را در پیش خواهند داشت.

نظر شما