به یاد مهرداد میناوند در روز درگذشتش
موضوع : اطلاع‌رسانی | یادداشت

به یاد مهرداد میناوند در روز درگذشتش

مهرداد میناوند، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس، در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ در سن ۴۵ سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و آمبولی ریه ناشی از آن، در بیمارستان لالهٔ تهران درگذشت.
میناوند متولد ۹ آذر ۱۳۵۴ در تهران بود. وی فوتبال خود را از تیم‌های پایهٔ پاس تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ به تیم بزرگسالان این باشگاه پیوست. در سال ۱۳۷۶، میناوند با پرسپولیس به قهرمانی لیگ آزادگان رسید.
در سال ۱۳۷۸، میناوند به تیم اشتورم گراتس اتریش پیوست و در این تیم به یکی از بهترین بازیکنان تبدیل شد. وی در سه سال حضور خود در اشتورم گراتس، یک قهرمانی در لیگ اتریش، یک قهرمانی در جام حذفی اتریش، دو قهرمانی در سوپر جام اتریش و ۱۹ بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرد.
میناوند در سال ۱۳۸۱ به پرسپولیس بازگشت و تا سال ۱۳۸۵ در این تیم بازی کرد. وی در این مدت، دو بار دیگر با پرسپولیس به قهرمانی لیگ آزادگان رسید.
در سال ۱۳۸۵، میناوند به تیم الشباب امارات پیوست و یک سال بعد به تیم سپاهان اصفهان پیوست. وی در سال ۱۳۸۷، از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.
میناوند در دوران بازی خود، ۱۲۶ بازی ملی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و ۱۴ گل به ثمر رساند. وی همچنین، یکی از اعضای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود.
درگذشت مهرداد میناوند، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعهٔ فوتبال ایران بود. وی یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال ایران بود و همواره با اخلاق و رفتار خود، مورد احترام مردم قرار داشت.

نظر شما