تحلیل شیمیایی جسد یا  وقت‌کشی کرملین، پیرامون قتل الکسی ناوالنی
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

تحلیل شیمیایی جسد یا وقت‌کشی کرملین، پیرامون قتل الکسی ناوالنی

«تحلیل شیمیایی جسد» یا «وقت‌کشی کرملین»؛ همسر ناوالنی: پوتین قلب و روحم را کشت ولی مبارزه ادامه دارد
خانواده و نزدیکان الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، که روز جمعه خبر درگذشت ناگهانی او در زندان دورافتاده‌ای در شمال روسیه منتشر شد، پس از چند روز چشم انتظاری مطلع شده‌اند که مقامات دولتی روسیه فعلا قصد ندارند جسد او را تحویل دهند.
یولیا ناوالنی، همسر الکسی ناوالنی، در توییتی نوشت: «پوتین قلب و روحم را کشت، اما مبارزه ادامه دارد.» او مقامات روسی را به «وقت‌کشی» متهم کرد و گفت که آنها قصد دارند «تحلیل شیمیایی» جسد ناوالنی را انجام دهند.
هنوز مشخص نیست که چرا مقامات روسی جسد ناوالنی را تحویل نمی‌دهند. برخی از ناظران معتقدند که آنها ممکن است در حال تلاش برای پنهان کردن شواهدی از مرگ او باشند. ناوالنی 44 ساله، از بیماری قلبی رنج می‌برد و در ماه‌های اخیر بارها از عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی مناسب در زندان شکایت کرده بود.
 

واکنش‌ها:

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، در توییتی نوشت: «من از مرگ ناوالنی عمیقاً غمگین هستم. او یک مرد شجاع بود که برای آزادی و دموکراسی در روسیه مبارزه می‌کرد.»
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، در توییتی نوشت: «مرگ الکسی ناوالنی یک ضایعه بزرگ برای روسیه و برای همه کسانی است که برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کنند.»
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای گفت: «مرگ ناوالنی یک ضایعه غم‌انگیز برای روسیه و برای همه کسانی است که برای حقوق بشر و آزادی‌های اساسی در این کشور تلاش می‌کنند.»

تحلیل:
مرگ ناوالنی ضربه بزرگی به مخالفان پوتین در روسیه است. او یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های اپوزیسیون روسیه بود و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان او را به عنوان نمادی از مبارزه برای آزادی و دموکراسی می‌شناختند.
هنوز مشخص نیست که مرگ ناوالنی چه تاثیری بر آینده روسیه خواهد داشت. اما به نظر می‌رسد که این اتفاق باعث تشدید تنش‌ها بین پوتین و مخالفانش خواهد شد.

نظر شما