آلمان در روز جهانی کتاب، ۱.۱ میلیون کتاب به دانش‌آموزان هدیه می‌کند!
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

آلمان در روز جهانی کتاب، ۱.۱ میلیون کتاب به دانش‌آموزان هدیه می‌کند!

به مناسبت روز جهانی کتاب که هر ساله در ۲۳ آوریل جشن گرفته می‌شود، آلمان ابتکار جالبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان نسل جوان در نظر گرفته است. این کشور قصد دارد به تعداد ۱.۱ میلیون کتاب به دانش‌آموزان هدیه دهد. 
انتخاب روز جهانی کتاب در ۲۳ آوریل به پاس درگذشت دو نویسنده نامدار جهان، ویلیام شکسپیر و میگل سروانتس در این روز انجام شده است. یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، با تعیین این روز به دنبال ترویج کتاب، تشویق مطالعه و همچنین حمایت از حق مولفان است. 
در همین راستا، شاهد برگزاری کمپین‌های متعددی در سراسر جهان هستیم. آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست و برنامه‌های متنوعی را برای این روز در نظر گرفته است. 
هدیه‌ای که برای دانش‌آموزان آلمانی در نظر گرفته شده، یک رمان گرافیکی با موضوع ربات است. 
علاوه بر این، بیش از ۶۰ نویسنده کودک و نوجوان در سراسر آلمان در کتابفروشی‌های شهرهای مختلف حاضر می‌شوند و به朗خوانی کتاب‌های خود می‌پردازند. 
اتریش نیز در روز جهانی کتاب از روشی دیگر برای تجلیل از کتاب و کتابخوانی استفاده می‌کند. در این کشور، جایزه کتابفروشی به منظور قدردانی از تلاش و دستاوردهای کتابفروشی‌های کوچک‌تر اهدا می‌شود. 
در فضای مجازی نیز شاهد شور و اشتیاق زیادی به مناسبت روز جهانی کتاب هستیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی با هشتگ "#روز جهانی کتاب" عشق خود به کتاب را به اشتراک می‌گذارند و در مسابقات و چالش‌های مختلفی که در این زمینه برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. 
روز جهانی کتاب از سال ۱۹۹۵ هر ساله در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود و امسال نیز شاهد ابتکارات و برنامه‌های جالبی در این زمینه هستیم که نشان‌دهنده اهمیت کتاب و کتابخوانی در جوامع مختلف است.

نظر شما