موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

میر تاج الدینی: تشکیل اتحادیه ناشران کشورهای اسلامی افق روشنی برای جهان اسلام ترسیم می‌کند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۷

میر تاج الدینی: تشکیل اتحادیه ناشران کشورهای اسلامی افق روشنی برای جهان اسلام  ترسیم می‌کند

"محمد رضا میرتاج الدینی" عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب(ایبنا) در خصوص طرح پیشنهادی این خبرگزاری مبنی بر تشکیل "اتحادیه ناشران کشورهای اسلامی" گفت: تشکیل این اتحادیه ایده بسیار خوبی است و می تواند با یک برنامه ریزی منسجم و از پیش تعیین شده به ایجاد تعامل هر چه بهتر میان نویسندگان و ناشران کتاب در کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی کمک کند.

وی به این مطلب اشاره کرد که اگر این اتحادیه با اهداف و سیاست های از پیش تایین شده تشکیل شود افق های روشنی را برای ناشران، نویسندگان و تمامی فعالان این عرصه به ارمغان خواهد آورد و اظهار داشت:لازمه کار برای تشکیل این اتحادیه، انتخاب نمایندگان داخلی و برخی از مؤسسات بین المللی، دولتی و غیر دولتی است که قصد دارند با اهداف همگرایی و نزدیکی ملل اسلامی در این اتحادیه فعالیت کنند.

وی تصریح کرد:علاوه بر ایران در سایر کشورهای اسلامی نظیر "عربستان، لبنان، مصر، سوریه و..." نیز باید نمایندگانی قبل از تشکیل این اتحادیه معرفی شوند تا بر اساس آمار به دست آمده اساسنامه‌ای تنظیم و تصویب شود. 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه خاطرنشان ساخت:با تشکیل این اتحادیه می توانیم امیدوار باشیم،جلوی هرگونه  تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی گرفته شود و به انسجام ، همگرایی و وحدت میان مسلمانان که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید بسیار داشتند، بپردازیم.

"میر تاج الدینی" در پاسخ به این پرسش مبنی برعدم ترجمه کتب ایرانی به زبان عربی اظهار داشت: باید بر اساس موضوعات مختلف و کتبی که در اختبار داریم،اقدام به ترجمه آنها به زبان های مختلف بکنیم.

وی افزود: همانطور که شاهد هستیم بیشتر کتاب های دینی و علوم انسانی به زبان عربی ترجمه شده اند و این درحالی است که در رشته های دیگر مانند علوم تجربی و ادبیات داستانی کمتر اثری به زبان عربی ترجمه شده است.

میر تاج الدینی در پایان یادآور شد:به هر جهت ترجمه کتب ایرانی به زبان عربی پیشنهاد خوبی است و می تواند به افزایش مخاطبان این گونه از آثار در سراسر جهان کمک کند.

نظر شما