موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

سفره هفت سین جاذبه‌ای جدید برای شناساندن اماکن تاریخی خراسان رضوی

معاون میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: سفره هفت‌سین در ایام نوروز برای شناساندن بیشتر اماکن تاریخی خراسان‌رضوی در جاذبه‌های تاریخی گردشگری به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین عباس‌زاده اظهار کرد: با توجه به وسعت کار در خراسان رضوی، موزه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی و اماکن تاریخی برای ارائه خدمت به مسافران و زائران نوروزی آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌اند تا بهترین خدمات را در پایتخت معنوی کشور ارائه دهند.

وی از اقدامی برای نخستین بار در خراسان رضوی خبر داد و گفت: در راستای معرفی جاذبه‌های تاریخی در خراسان رضوی، از جلوه‌های ویژه نوری در شب استفاده می‌شود که این امر برای نخستین بار در کشور و در خراسان رضوی شروع به کار کرده و تا ۱۴ فروردین ادامه دارد.

معاون میراث فرهنگی خراسان رضوی، از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها و آثار تاریخی در راستای مصوبه هیئت وزیران از ابتدای زمستان سال گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: ۸۸ آثار تاریخی در سال ۹۱ در خراسان‌رضوی به ثبت این اداره کل رسیده که ۳۰ اثر آن تاریخی معنوی، ۲۸ اثر معنوی عاشورایی و ۳۰ اثر مربوط به مکان رویدادهای انقلاب است.

عباس‌زاده، ساعت کاری موزه‌ها برای بازدیدکنندگان را از ۷: ۳۰ صبح تا زمان حضور بازدیدکننده گان اعلام کرد و اظهار داشت: ۱۲۴ موزه و آرامگاه در استان وجود دارد که ۵۵ موزه آن فرهنگی است.

وی یادآور شد: با هماهنگی‌های به عمل آمده سفره هفت سین در اماکن تاریخی به نمایش گذاشته شده است.

عباس‌زاده ضمن آرزوی سالی نیکو برای مسافران و زائران به این استان از مردم فرهنگ مدار خواست تا این اداره کل را در حفظ و نگهداری بناهای تاریخی یاری کنند چرا که بناهای تاریخی متعلق به همه و نگهداری از آن وظیفه و همت ملی را می‌طلبد.

نظر شما