برکناری رئیس پدافند غیرعامل شهرداری مشهد به دلیل تکذیب سیل
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی - مشهد

برکناری رئیس پدافند غیرعامل شهرداری مشهد به دلیل تکذیب سیل

سیل مشهد که در تاریخ 26 اردیبهشت 1403 رخ داد، خسارات و تلفات جانی بسیاری به بار آورد. در حالی که شمار کشته‌شدگان این سیل به هشت نفر رسیده است، اظهارات عجیب حسن کلیدری، رئیس سابق پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد در مصاحبه‌ای با خبرنگار روزنامه خراسان، حاشیه‌ساز شد.

کلیدری در این مصاحبه سیل را انکار و آن را تنها "آبگرفتگی جزئی" نامیده بود. او در پاسخ به خبرنگار که گفته بود سیل خودروها را با خود برده، گفته بود: "احتمالا ماشین کارتنی بوده که آب برده".

انتشار این فایل صوتی در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. بسیاری از مردم از اظهارات غیرمسئولانه کلیدری انتقاد کرده و خواستار برکناری او شدند.

در پی این واکنش‌ها، محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد، در روز جمعه 28 اردیبهشت، طی حکمی حسن کلیدری را از سمت خود برکنار کرد. در حکم شهردار مشهد، دلیل این برکناری "مصاحبه نامناسب، غیرصحیح و غیرکارشناسی" عنوان شده است.

برکناری کلیدری درس مهمی برای همه مسئولان دارد. در مواقع بحران، صداقت و شفافیت در اطلاع‌رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است. تکذیب یا کم‌اهمیت جلوه دادن حقایق، نه تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند، بلکه باعث تشدید بحران و بی‌اعتمادی مردم به مسئولان نیز می‌شود.

نظر شما