بزرگداشت یاد و خاطره رئیس جمهور و همراهان شهید توسط کلیمیان اصفهان
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- اصفهان

بزرگداشت یاد و خاطره رئیس جمهور و همراهان شهید توسط کلیمیان اصفهان

جامعه کلیمیان اصفهان با برگزاری مراسمی، یاد و خاطره رئیس جمهور و یاران شهیدش را گرامی داشتند. این مراسم با حضور جمعی از یهودیان اصفهان و مقامات مذهبی در کنیسه بزرگ شهر اصفهان برگزار شد.

رئیس جامعه کلیمیان اصفهان در سخنرانی خود در این مراسم ضمن اشاره به آموزه‌های تورات مبنی بر احترام به رهبران، گفت: "ما امروز گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره رهبری فرزانه و دلسوز را گرامی بداریم که در راه خدمت به مردم و پیشرفت کشور جان خود را فدا کرد."

حاخام سلیمان صدیق پور با ابراز تاسف از این واقعه ناگوار، افزود: "هرچند آرزو داشتیم در این مراسم از شادی‌ها و پیشرفت‌ها سخن بگوییم، اما تقدیر الهی بر این بود که شاهد چنین حادثه تلخی باشیم. شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، غم و اندوهی عمیق را بر دل همه ایرانیان، فارغ از دین و مذهب، نشاند."

وی با اشاره به وحدت و همبستگی ایرانیان در مواجهه با غم و شادی، خاطرنشان کرد: "ما ملتی واحد و خداجو هستیم که در غم و شادی و پیشرفت کشور شریک یکدیگر هستیم. ایرانیان از تمامی ادیان با یکدیگر در ارتباط هستند و مانند زنجیری به هم پیوسته‌اند."

حاخام صدیق پور با بیان اینکه مرگ سرنوشتی محتوم برای انسان است، گفت: "برخی انسان‌ها در راه آرمان‌ها و اهداف والا جان خود را فدا می‌کنند و به مقام شامخ شهادت نائل می‌شوند."

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم و نمرود، شهید را واژه‌ای مقد

س در ادیان ابراهیمی دانست و گفت: "شهادت در راه خدا، مقام والایی نزد خداوند متعال دارد و شهیدان همواره در یاد و خاطره‌ها زنده خواهند ماند."

رئیس جامعه کلیمیان اصفهان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور و همراهانش در راه خدمت به مردم و پیشرفت کشور به شهادت رسیدند، اظهار داشت: "این شهیدان گرانقدر جان خود را در راه اعتلا و سربلندی ایران اسلامی نثار کردند. آیت الله رئیسی که همواره دغدغه خدمت به مردم را داشت، در راه این هدف مقدس به شهادت رسید."

وی با اشاره به مقام شامخ امام حسین (ع) به عنوان الگوی شهادت و ایثار، گفت: "شهید همواره زنده است. امام حسین (ع) نیز به خاطر زیر بار ظلم و ستم نرفتن به شهادت رسید و نام و یاد ایشان تا ابد جاودانه خواهد ماند."
 

حاخام صدیق پور این مصیبت را به کلیمیان ایران و اصفهان تسلیت گفت و افزود: "ما یهودیان اصفهان سال‌هاست در کنار مسلمانان در این سرزمین زندگی می‌کنیم و اشتراکات زیادی در زمینه دین و باورهایمان داریم."

وی هدف از برگزاری این مراسم را سوگواری و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار و مردم ایران دانست و گفت: "ما با صبر و شکیبایی در برابر این مصیبت بزرگ، به مشیت الهی رضایت می‌دهیم."

رئیس جامعه کلیمیان اصفهان در پایان سخنان خود، مرگ را بزرگترین حقیقت هستی دانست و ابراز امیدواری کرد که پس از این واقعه ناگوار، شاهد خبرهای خوب و پیشرفت‌های روزافزون در کشور باشیم.

نظر شما