دلایل علاقه باستانی پاریزی به تفرش، آشتیان و فراهان
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

دلایل علاقه باستانی پاریزی به تفرش، آشتیان و فراهان

  • اصالت خانوادگی: پدر و پدربزرگ باستانی پاریزی هر دو اصالتاً اهل تفرش بودند و او از کودکی با فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه آشنا بود.
  • خاطرات دوران کودکی: باستانی پاریزی بخشی از دوران کودکی خود را در تفرش و آشتیان گذراند و خاطرات خوشی از آن دوران در ذهن او نقش بسته بود.
  • علاقه به تاریخ و فرهنگ: باستانی پاریزی به عنوان مورخ و نویسنده‌ای برجسته، علاقه زیادی به تاریخ و فرهنگ مناطق مختلف ایران داشت. تفرش، آشتیان و فراهان نیز از جمله مناطقی بودند که او به لحاظ تاریخی و فرهنگی برای آنها ارزش زیادی قائل بود.
  • جمال طبیعی: تفرش، آشتیان و فراهان از مناطق خوش آب و هوا با طبیعت بکر و زیبایی‌های منحصر به فرد هستند. این زیبایی‌ها در آثار باستانی پاریزی نیز به وضوح قابل مشاهده است.

انعکاس علاقه باستانی پاریزی در آثارش:

باستانی پاریزی در بسیاری از آثار خود به تفرش، آشتیان و فراهان اشاره کرده و زیبایی‌ها و ویژگی‌های این مناطق را به تصویر کشیده است.

  • کتاب "تاریخ تفرش": این کتاب که به سفارش انجمن زادگان تفرش نوشته شده، اثری ارزشمند در زمینه تاریخ و فرهنگ این منطقه است.
  • اشعار و مقالات: باستانی پاریزی در اشعار و مقالات خود نیز بارها از تفرش، آشتیان و فراهان یاد کرده و عشق و دلبستگی خود به این مناطق را بیان کرده است.

باستانی پاریزی و ترویج فرهنگ تفرش، آشتیان و فراهان:

باستانی پاریزی با آثار و نوشته‌های خود نقش مهمی در معرفی و ترویج فرهنگ تفرش، آشتیان و فراهان ایفا کرد. او به مردم ایران نشان داد که این مناطق چه گنجینه‌های ارزشمندی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی در خود جای داده‌اند.

میراث باستانی پاریزی:

علاقه و دلبستگی باستانی پاریزی به تفرش، آشتیان و فراهان، میراثی ارزشمند برای مردم این مناطق و تمام ایرانیان است. آثار او یادآور این نکته است که هر گوشه از ایران زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد که باید شناخته و پاس داشته شود.

نظر شما