برگزاری دوره آموزشی بیماری های مشترک در شهرستان تفرش
موضوع : شهرشناسی | استان مرکزی-تفرش

برگزاری دوره آموزشی بیماری های مشترک در شهرستان تفرش

خبرگزاری مهر در تاریخ 14 تیر 1401 گزارش داد که دوره آموزشی با موضوع آشنایی با بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام در شهرستان تفرش برگزار شد. این دوره آموزشی که با حضور دامداران و به همت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تفرش و شبکه دامپزشکی این شهرستان و مرکز بهداشت برگزار شد، به موضوعاتی مانند بیماری های مشترک انسان و دام (تب مالت، تب کریمه کنگو و ...)، علائم و عوارض بیماری در انسان و دام، روش های پیشگیری از بیماری ها و راه های انتقال آنها به انسان پرداخت.

در خبری دیگر، روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان تفرش در تاریخ 9 اسفند 1401 از برگزاری دوره آموزشی با موضوع کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی در یکی از روستاهای تابعه این شهرستان خبر داد. این دوره آموزشی که با هدف ارتقا سطح آگاهی دامداران و روستاییان در خصوص بیماری تب برفکی و راه های پیشگیری از آن برگزار شد، به ارائه آموزش هایی در خصوص اهمیت واکسیناسیون تب برفکی، عدم نقل و انتقال دام های بدون مجوز، ضدعفونی کردن جایگاه های نگهداری دام و ... پرداخت.

علاوه بر این، در تاریخ 25 بهمن 1400 نیز دوره آموزشی ترویجی با موضوع بیماری های مشترک انسان و دام و بهداشت جایگاه دام در شهرستان تفرش برگزار شد. در این دوره آموزشی که با همکاری جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت برگزار شد، کارشناسان مربوطه در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام مانند تب مالت، هاری، تب کریمه کنگو و ...، علائم و عوارض بیماری در انسان و دام، روش های پیشگیری از بیماری ها و ... به حاضران آموزش دادند.

برگزاری این دوره های آموزشی نقش مهمی در ارتقا سطح آگاهی عمومی در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام و راه های پیشگیری از آنها دارد. این آگاهی می تواند به کاهش ابتلا به این بیماری ها در انسان و دام و همچنین کاهش خسارات اقتصادی ناشی از آنها کمک کند.

نظر شما