برداشت انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان آغاز شد
موضوع : شهرشناسی | استان سیستان و بلوچستان -زاهدان

برداشت انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان، ایرنا: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از آغاز برداشت انگور یاقوتی به عنوان زودرس‌ترین انگور کشور در باغات این استان خبر داد.
علیرضا دهمرده در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه هزار و ۶۵۰ هکتار از باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که از این میان، سه هزار هکتار آن بارور و مابقی غیربارور است.
وی با بیان اینکه برداشت انگور در این استان تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۵ هزار تن انگور در استان تولید و روانه بازار مصرف شود.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل ارقام فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است، اظهار داشت: انگور یاقوتی به دلیل سازگاری با شرایط سخت محیطی در این استان، از جمله گرمای شدید و کم آبی، به خوبی رشد می‌کند.
دهمرده با بیان اینکه درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند ماه شکوفه می‌دهد، اواخر فروردین میوه آن به غوره تبدیل می‌شود و در اردیبهشت ماه شاهد تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم، افزود: این محصول به دلیل زودرس بودن از بازارپسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی را برای کشاورزان این منطقه به ارمغان می‌آورد.
وی همچنین تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان در شهرستان‌های زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز واقع شده است و در شهرستان‌های خاش، زاهدان، میرجاوه و سراوان نیز این محصول کشت می‌شود.

نظر شما