آخرین وضعیت آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

آخرین وضعیت آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی دانشگاه‌ها

درخواست بررسی و رفع مغایرت‌ها: قائم مقام وزیر علوم از دانشگاه‌ها خواسته تا موانع مغایر با اسناد بالادستی آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی را تا 18 تیرماه 1401 به وزارت علوم ارسال کنند.
تفاوت آیین‌نامه‌ها: آیین‌نامه ارتقا فقط برای اعضای هیأت علمی است و در حال حاضر پایه‌های تشویقی برای آنها اجرا می‌شود. پایه‌های تشویقی برای اعضای غیر هیأت علمی نیز در حال بررسی است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

جزئیات بیشتر:

قائم مقام وزیر علوم در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی در حال نهایی شدن است و برای رفع مغایرت‌های احتمالی با اسناد بالادستی، از دانشگاه‌ها خواسته شده تا نظرات خود را تا 18 تیرماه 1401 ارسال کنند.
وی تأکید کرد که آیین‌نامه ارتقا فقط برای اعضای هیأت علمی است و در حال حاضر پایه‌های تشویقی برای آنها اجرا می‌شود. برای اعضای غیر هیأت علمی نیز پایه‌های تشویقی در نظر گرفته شده که در حال بررسی است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

اهمیت این موضوع:

آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیأت علمی، وضعیت استخدامی و حقوق این گروه از کارکنان دانشگاه‌ها را مشخص می‌کند. نهایی شدن این آیین‌نامه می‌تواند به شفافیت و ثبات بیشتر در این زمینه کمک کند.
پایه‌های تشویقی نیز می‌توانند انگیزه و رضایت شغلی اعضای غیر هیأت علمی را افزایش دهد.
 

نظر شما