۱۱ تن فرآورده‌های خام دامی فاسد در اهواز کشف و ضبط شد
موضوع : شهرشناسی | استان خوزستان -اهواز

۱۱ تن فرآورده‌های خام دامی فاسد در اهواز کشف و ضبط شد

به گفته رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز، در طی سه ماهه اول سال جاری، بیش از ۱۱ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی در سطح شهر اهواز کشف و ضبط شده است.

این کشفیات در راستای وظایف نظارتی اداره دامپزشکی اهواز و با هدف ارتقای سلامت غذایی جامعه و انجام بازرسی‌های مستمر از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انجام گرفته است.

در جریان این بازرسی‌ها، بیش از ۹۰۰ مورد تخلف بهداشتی مشاهده و ثبت شده و ۲۴ پرونده قضایی برای متخلفان بهداشتی تشکیل شده است.

سید مرتضی قریشی، رییس اداره دامپزشکی شهرستان اهواز، در این خصوص تاکید کرد که شهروندان باید هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به نکات زیر توجه کنند:

  • اطلاعات شامل نوع محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و کد پروانه بهداشتی تولید دامپزشکی و شرایط نگهداری باید روی محصولات بسته‌بندی درج شده باشد.
  • از خرید فرآورده‌های خام دامی فاقد مشخصات فوق خودداری شود.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق تماس با شماره ۳۳۳۶۹۱۲۱ به اداره دامپزشکی اهواز اطلاع دهند.

این اقدامات در راستای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از بروز بیماری‌های ناشی از مصرف فرآورده‌های خام دامی فاسد انجام می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، در این گزارش به اهمیت مصرف غذاهای سالم و توجه به تاریخ انقضاء و شرایط نگهداری فرآورده‌های خام دامی نیز تاکید شده است.

نظر شما