همه دانشجویان دانشگاه‌ها با هوش مصنوعی آشنا می‌شوند
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

همه دانشجویان دانشگاه‌ها با هوش مصنوعی آشنا می‌شوند

وزارت علوم در راستای تکمیل زیست‌بوم هوش مصنوعی در کشور، طرحی را مبنی بر گذراندن واحد درسی "آشنایی با هوش مصنوعی" برای تمامی دانشجویان به اجرا درآورد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدهادی زاهدی، مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، در نشست هم‌اندیشی اعضای انجمن هوش مصنوعی ایران با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تشریح وظایف این انجمن، اظهار داشت: دانشگاه‌ها متولی تربیت نیروی متخصص در رشته‌های مختلف هستند و انجمن‌های علمی پلی بین علم و خلق ارزش برای تبدیل علم به فناوری محسوب می‌شوند.
وی با اشاره به جایگاه هفدهم ایران در تولید علم هوش مصنوعی در سطح جهان، عنوان کرد: با وجود عملکرد مطلوب دانشگاه‌ها در این زمینه، شاهد فاصله قابل توجهی بین سطح دانش و فناوری هوش مصنوعی و کاربرد آن در زندگی روزمره و تصمیم‌گیری‌های دولتی هستیم. 
رئیس انجمن هوش مصنوعی ایران، هدف این انجمن را تشکیل شبکه‌ای از نخبگان این حوزه برای اتصال صاحبان دانش و نیاز به فناوری هوش مصنوعی عنوان کرد و افزود: با تکمیل این زیست‌بوم در طی دو تا سه سال آینده، شاهد تحولات چشمگیری در استفاده از هوش مصنوعی در کشور خواهیم بود.
این اقدام گامی مهم در جهت توسعه سواد هوش مصنوعی در میان آحاد جامعه و بسترسازی برای نوآوری و حل چالش‌های مختلف با استفاده از این فناوری در ایران به شمار می‌رود.

نظر شما