برگزیدگان دهمین همایش شعر "توس تا نیشابور" در مشهد تجلیل شدند
موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی - مشهد

برگزیدگان دهمین همایش شعر "توس تا نیشابور" در مشهد تجلیل شدند

دهمین همایش استانی شعر "توس تا نیشابور" با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و شاعران برجسته این منطقه در مشهد برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های مختلف این همایش معرفی و تجلیل شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شاعران نامدار ایرانی از جمله فردوسی و دعبل خزائی، به نقش مهم شعر و ادب در ترویج فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و ایرانی اشاره کرد. وی همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ و احیای میراث فرهنگی و ادبی ایران، از برگزاری این همایش به عنوان گامی ارزشمند در این مسیر تقدیر و تشکر کرد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در سخنانی گفت: دهمین دوره از همایش استانی شعر "توس تا نیشابور" در سه بخش شعر آزاد، شعر حماسی و شعر سلسله الذهب برگزار شد و در مجموع 15 نفر از شاعران استان در این بخش‌ها به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش شعر آزاد این همایش، "علی مقدم"، "الهه بیات مختاری" و "فرامرز اکبری" به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند و "مسعود یوسف پور"، "زهرا حسین زاده"، "سحر قاضی زاده"، "رویا خادمی" و "امیر ناصحی" نیز به عنوان شایستگان تقدیر معرفی شدند.

در بخش شعر سلسله الذهب نیز "حامد باغیشنی"، "رضا رحیمی عنبران" و "جواد بنی اسدی" رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در بخش قهرمانان ملی یا حماسی این همایش نیز "ملیحه آخوندی"، "فاطمه زاهد مقدم" و "معصومه عباسی پرگویی" به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

همایش شعر "توس تا نیشابور" هر ساله به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) و با هدف پاسداشت مقام شامخ این امام همام و ترویج فرهنگ شعر و ادب در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

در این همایش شاعران از سراسر استان در قالب‌های مختلف شعری به سرودن اشعار خود در مدح و ثنای امام رضا (ع) و همچنین با موضوعات حماسی و ملی می‌پردازند.

برگزاری این همایش فرصتی ارزشمند برای شاعران استان فراهم می‌کند تا آثار خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از نظرات و دیدگاه‌های پیشکسوتان این عرصه بهره‌مند شوند.

نظر شما