کاهش 21 درصدی طلاق توافقی در استان البرز
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

کاهش 21 درصدی طلاق توافقی در استان البرز

حسین فاضلی هریکندی، رییس کل دادگستری استان البرز، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کرج، از کاهش 21 درصدی طلاق توافقی در این استان در سال گذشته خبر داد.

وی این کاهش را نتیجه انجام مشاوره‌های پیش از طلاق دانست و گفت: در سال گذشته سه هزار و 471 زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شده و 12 هزار و 223 زوج نیز از خدمات مشاوره‌ای استفاده کردند.

فاضلی هریکندی در ادامه به کاهش 100 درصدی مجازات قصاص نفس با رضایت اولیای دم اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 18 پرونده قصاص نفس با تلاش و وساطه گری دستگاه قضایی به صلح و سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین از تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: هر گونه نشر اکاذیب توسط نامزدها، هواداران و رسانه‌ها غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فاضلی هریکندی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدارهای مردمی خود در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدارها به درخواست یک هزار و 632 نفر رسیدگی شده است که این تعداد در مقایسه با سال قبل 10 درصد رشد داشته است.

وی همچنین از حل مشکل 190 واحد تولیدی در سال گذشته برای حمایت از بخش تولید خبر داد و گفت: مشکل این واحدها که عمدتاً مربوط به صدور اسناد بود، حل و فصل شد.

کاهش طلاق توافقی، صلح و سازش در پرونده‌های قصاص نفس، برخورد با متخلفان انتخاباتی، رسیدگی به مشکلات مردم در دیدارهای مردمی و حمایت از بخش تولید از جمله اقدامات قابل توجه دستگاه قضایی استان البرز در سال گذشته بود.

نظر شما