ساماندهی محل انباشت زباله بهشهر پس از 60 سال: گامی در جهت حفظ حقوق عامه
موضوع : شهرشناسی | استان مازندران- بهشهر

ساماندهی محل انباشت زباله بهشهر پس از 60 سال: گامی در جهت حفظ حقوق عامه

خبر مسرت‌بخش: پس از 60 سال، محل انباشت زباله بهشهر که به "آشغال تپه" معروف بود، در راستای حفظ حقوق عامه، ساماندهی شد.

این اقدام به دنبال دستور ویژه و بازدید میدانی رئیس کل دادگستری مازندران انجام شد و نقطه عطفی در رفع معضل دیرینه انباشت زباله در این شهرستان به شمار می‌رود.

آثار مثبت این اقدام:

  • حفظ حقوق عامه: انباشت زباله در این منطقه به مدت 60 سال، چهره نامناسبی به ورودی منطقه تفریحی گردشگری عباس آباد داده بود و موجبات نارضایتی و اعتراضات مردم را فراهم می‌کرد. ساماندهی این محل، گامی مهم در جهت حفظ حقوق عامه و ارتقای سطح بهداشت و رفاه ساکنین این منطقه تلقی می‌شود.
  • بهداشت عمومی: دپوی زباله در این مکان، خطرات زیست‌محیطی و بهداشتی فراوانی برای مردم و به خصوص بیماران و کارکنان بیمارستان مجاور به همراه داشت. ساماندهی این محل، از انتشار آلودگی و بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری کرده و به حفظ بهداشت عمومی یاری می‌رساند.
  • ایجاد فضای سبز: طبق گفته رئیس کل دادگستری مازندران، این مکان که از موقعیت جغرافیایی زیبایی برخوردار است، پس از پاکسازی، به پارک تبدیل خواهد شد. این اقدام، ضمن ایجاد فضای سبز و تفریحی برای اهالی، به زیبایی شهر نیز می‌افزاید.

نقش دستگاه قضایی:

در این میان، نقش دستگاه قضایی در ورود به این موضوع و صدور دستورات لازم جهت ساماندهی محل انباشت زباله، قابل تقدیر است. این اقدام نشان‌دهنده تعهد این نهاد به حفظ حقوق عامه و پیگیری مطالبات مردم است.

امیدواریم این اقدام به عنوان الگویی برای حل سایر معضلات زیست‌محیطی و بهداشتی در سراسر کشور مورد توجه قرار گیرد.

با هم می‌توانیم به حفظ محیط زیست و ارتقای سطح بهداشت و رفاه جامعه کمک کنیم.

نظر شما