برنامه روز فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب پکن: بازتاب فرهنگ و هنر ایرانی
موضوع : اطلاع‌رسانی | گزارش

برنامه روز فرهنگی ایران در نمایشگاه کتاب پکن: بازتاب فرهنگ و هنر ایرانی

ویژه برنامه روز فرهنگی ایران در چهارمین روز از سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شد.

این برنامه که با هدف معرفی فرهنگ و هنر غنی ایران به بازدیدکنندگان چینی برگزار شد، شامل بخش‌های مختلفی از جمله سخنرانی، شعرخوانی، اجرای موسیقی و پذیرایی بود.

در بخش سخنرانی، شخصیت‌های فرهنگی برجسته‌ای مانند دکتر بهادر باقری، استاد مدعو زبان فارسی دانشگاه پکن، و جناب آقای نعمت‌الله ایران‌زاده، رایزن فرهنگی ایران در پکن، به ایراد سخنرانی پرداختند. این سخنرانان در صحبت‌های خود به تبیین اهمیت و جایگاه زبان، ادبیات، فرهنگ و تمدن ایران در تاریخ جهان و همچنین ظرفیت‌های موجود برای معرفی این فرهنگ غنی از طریق کتاب به مخاطبان بین‌المللی اشاره کردند.

در بخش دیگری از این برنامه، دانشجویان و فارسی‌آموزان چینی به قرائت اشعاری از سعدی، شاعر نامدار ایرانی، پرداختند. این بخش از برنامه با استقبال گرم حضار روبرو شد و نشان‌دهنده علاقه‌مندی روزافزون مردم چین به زبان و ادبیات فارسی بود.

حضور گروه موسیقی "اکسیر عشق" و اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی، بخش دیگری از این برنامه پربار را تشکیل می‌داد. نوای دلنشین موسیقی ایرانی، فضای معنوی خاصی به این رویداد فرهنگی بخشید و بر غنای آن افزود.

در پایان این برنامه، از حاضران با غذاهای ایرانی پذیرایی شد. این فرصت، به مهمانان چینی این امکان را داد تا با طعم و مزه‌های اصیل ایرانی آشنا شوند و تجربه فرهنگی خود را در این روز به یاد ماندنی تکمیل کنند.

برگزاری روز فرهنگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ و هنر غنی ایران به مخاطبان چینی و گسترش تعاملات فرهنگی بین دو کشور بود. استقبال پرشور بازدیدکنندگان از این برنامه، نشان‌دهنده علاقه‌مندی روزافزون مردم چین به شناخت فرهنگ و تمدن ایران زمین است.

امید است برگزاری چنین رویدادهایی به طور مستمر، به تقویت روابط فرهنگی بین ایران و چین و افزایش تفاهم و همدلی بین دو ملت کمک کند.


عکس از خبرگزاری ایرنا

نظر شما