7 مدال رنگارنگ برای کشتی‌گیران نوجوان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

7 مدال رنگارنگ برای کشتی‌گیران نوجوان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیا

کشتی‌گیران نوجوان ایران درخشش خود را در مسابقات قهرمانی آسیا ادامه دادند و با کسب 2 مدال طلا، 2 مدال نقره و 4 مدال برنز، به مقام دوم تیمی  رسیدند.

در وزن 51 کیلوگرم، ابوالفضل کرمی با اقتدار به مقام قهرمانی رسید. وی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم یدیگه تولوتایف از قزاقستان را 6 بر 0 مغلوب کرد و در مرحله نیمه نهایی نیز بیلال خوریلایف از قرقیزستان را 9 بر 0 از پیش رو برداشت. کرمی در دیدار فینال نیز با نتیجه 9 بر 0 حاجی اکبر کوچکاروف از ازبکستان را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 92 کیلوگرم نیز دانیال ایزدی به مدال طلا دست یافت. وی در دور اول ساچین از هند را 8 بر 0 مغلوب کرد، در دور دوم فخری کمال کمیل جانوف از ازبکستان را 7 بر 5 شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز دورقام الغدیری از عراق را 5 بر 0 از پیش رو برداشت. ایزدی در دیدار فینال در یک کشتی نزدیک با نتیجه 9 بر 9 و ضربه فنی از سد آدیلیت تویشی از قزاقستان گذشت و به مدال طلا رسید.

احمد بدرالدینی در وزن 45 کیلوگرم و علیرضا امیری در وزن 48 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند.

کرمی، ایزدی، بدرالدینی و امیری به همراه امیرعلی حیدری (برنز وزن 55 کیلوگرم)، ابوالفضل شیری (برنز وزن 60 کیلوگرم) و ایوب حسینوند (برنز وزن 110 کیلوگرم) 7 مدال رنگارنگ کشتی فرنگی نوجوانان ایران در این مسابقات را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که تیم ایران در مجموع با 150 امتیاز در رده دوم تیمی قرار گرفت و تیم‌های ازبکستان و قزاقستان به ترتیب با 164 و 158 امتیاز اول و سوم شدند.

نتایج درخشان کشتی‌گیران نوجوان ایران در این مسابقات، نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشتی فرنگی ایران در رده‌های پایه است.

نظر شما