مهار آتش‌سوزی در منطقه جنگلی مانشت و قلارنگ ایلام
موضوع : شهرشناسی | استان کرمانشاه - کرند

مهار آتش‌سوزی در منطقه جنگلی مانشت و قلارنگ ایلام

آتش‌سوزی که از صبح روز دوشنبه در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ در استان ایلام آغاز شده بود، شامگاه شنبه با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با آتش‌سوزی مهار شد.

علیرضا محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با اشاره به اینکه احتمال دخالت عامل انسانی در این آتش‌سوزی زیاد است، گفت: این منطقه جنگلی و بدور از مزارع کشاورزی است و حدود 2 هکتار از آن دچار آتش‌سوزی شد.

وی از مردم خواست هنگام حضور در دامان طبیعت به دلیل خشکی علفزارها از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، حتما قبل از ترک محل، آتش را به طور کامل خاموش کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با تاکید بر اینکه عرصه‌های ملی و طبیعی یک میراث و موهبت همگانی است، از همه مردم خواست در برابر حفاظت و مراقبت از این انفال گرانبها اما آسیب‌پذیر الهی مسوول باشند.

گفتنی است از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان ایلام گزارش شده است و در این آتش‌سوزی‌ها حدود 10 هکتار از زمین‌های طبیعی استان خسارت دیده است.

از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام، یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد. سهم زمین‌های زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز 143 هزار هکتار است.

نظر شما