یورو ۲۰۲۴: پرتغال با درخشش رونالدو و یارانش ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله بعدی شد
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

یورو ۲۰۲۴: پرتغال با درخشش رونالدو و یارانش ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله بعدی شد

تیم ملی فوتبال پرتغال در دومین دیدار خود از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، با نتیجه ۳ بر صفر از سد ترکیه عبور کرد و به عنوان اولین تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در این دیدار که در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند آلمان برگزار شد، کریستیانو رونالدو و یارانش با ارائه یک بازی برتر، سه بار دروازه ترکیه را باز کردند و به دومین پیروزی خود در این رقابت‌ها دست یافتند.

بازی با گلزنی برناردو سیلوا در دقیقه ۲۱ آغاز شد. اشتباه مدافعان ترکیه در دفع توپ، فرصتی طلایی را در اختیار سیلوا قرار داد و او با یک ضربه دقیق، دروازه این تیم را باز کرد.

در دقیقه ۳۵، اشتباه دیگری از خط دفاعی ترکیه منجر به گل دوم پرتغال شد. این بار، همانند گل اول، توپ با دفع ناقص مدافعان ترکیه به آکایدین رسید و او با یک ضربه به دروازه خودی، کار را برای پرتغال آسان‌تر کرد.

در نیمه دوم نیز، پرتغال برتری خود را حفظ کرد و در دقیقه ۵۶، به سومین گل خود دست یافت. برونو فرناندز هافبک خلاق پرتغال، با یک ضربه چیپ تماشایی، دروازه ترکیه را باز کرد و خیال رونالدو و یارانش را از بابت پیروزی در این دیدار راحت کرد.

رونالدو که در این دیدار عملکرد خوبی داشت، در دقیقه ۷۸ می‌توانست گل سوم پرتغال را به ثمر برساند، اما ترجیح داد توپ را به فرناندز پاس دهد تا او صاحب گل شود.

با این پیروزی، پرتغال با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه F قرار گرفت و صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد. ترکیه با ۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و جمهوری چک و گرجستان با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند.

در دیگر دیدار این گروه، جمهوری چک و گرجستان به تساوی ۱-۱ رضایت دادند.

پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی، به مصاف تیم دوم گروه E خواهد رفت.

نتایج این گروه:

  • پرتغال ۳ - ۰ ترکیه
  • جمهوری چک ۱ - ۱ گرجستان

جدول رده‌بندی گروه F:

  1. پرتغال (۶ امتیاز)
  2. ترکیه (۳ امتیاز)
  3. جمهوری چک (۱ امتیاز)
  4. گرجستان (۱ امتیاز)

نظر شما