پلاک متخلف در بازار تاریخی کاشان پلمب شد
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- کاشان

پلاک متخلف در بازار تاریخی کاشان پلمب شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان از پلمب پلاک متخلف در بازار تاریخی این شهر خبر داد.

آقای عبداله زاده با اشاره به گزارش واصله مبنی بر تعمیرات بدون مجوز و مخفیانه یکی از کسبه بازار، اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های مکرر برای بازدید از داخل مغازه و بررسی نحوه تعمیرات، مالک از همکاری با کارشناسان این اداره خودداری کرده و موضوع را کتمان کرده بود.

وی افزود: این متخلف در ادامه و برخلاف ضوابط تعمیراتی بازار، اقدام به تخریب کامل و حذف یکی از دیوارهای مغازه و نصب درب برقی جدید نموده بود که بلافاصله با گزارش و پیگیری یگان حفاظت و واحد حقوقی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، اقدامات قضایی لازم برای توقیف عملیات تعمیراتی و پلمب پلاک متخلف انجام شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با تاکید بر اهمیت تاریخی بازار کاشان، تصریح کرد: کسبه و بازاریان قبل از هرگونه عملیات تعمیراتی در این بازار، موظف هستند با مراجعه به این اداره، استعلام‌های مورد نیاز را اخذ و پس از تایید حوزه میراث فرهنگی، نسبت به تعمیرات اقدام نمایند.

پلمب این پلاک متخلف، نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی کاشان است.

امیدواریم با افزایش آگاهی و همکاری کسبه و بازاریان، شاهد حفظ و رونق هرچه بیشتر این بازار تاریخی ارزشمند باشیم.

بازار تاریخی کاشان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر است و قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد.

این بازار با داشتن راسته‌های متعدد، حجره‌ها، تیمچه‌ها، سراها و کاروانسراها، از جمله زیباترین و کامل‌ترین بازارهای تاریخی ایران به شمار می‌رود.

حفظ و نگهداری از این بازار کهن، وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

نظر شما