برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد
موضوع : شهرشناسی | استان اصفهان- اصفهان

برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد

دوشنبه 24 خرداد 1403، برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با قابلیت استقرار 70 شرکت دانش بنیان، با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری افتتاح شد.

این برج در زمینی به مساحت 4800 مترمربع و زیربنای 23 هزار مترمربع در 14 طبقه احداث شده است و محل استقرار واحدهای اداری، تحقیق و توسعه شرکت‌ها و موسسات فناور و دانش بنیان و همچنین واحدهای ارائه دهنده خدمات تجاری سازی فناوری خواهد بود.

در این مراسم همچنین از کارگاه‌های تجاری سازی فناوری‌های صنعت ساز با هدف نمونه سازی محصولات دانش بنیان و محصول فناورانه پزشکی "کیت تشخیص پارگی غشا جنین" رونمایی شد.

توافقنامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با استانداری اصفهان نیز در جهت حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان به امضا رسید.

نکات کلیدی:

  • برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ظرفیت استقرار 70 شرکت دانش بنیان را دارد.
  • این برج با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احداث شده است.
  • کارگاه‌های تجاری سازی فناوری‌های صنعت ساز با هدف نمونه سازی محصولات دانش بنیان احداث شده است.
  • کیت تشخیص پارگی غشا جنین با دقت 99 درصد برای زنان باردار طراحی شده است.
  • توافقنامه همکاری مشترک برای حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان اصفهان امضا شد.

اهمیت این رویداد:

افتتاح برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، گامی مهم در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان در این استان و کشور به شمار می آید. این برج زمینه را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و نوآور فراهم می کند و به رونق هر چه بیشتر این بخش در استان اصفهان کمک خواهد کرد.

همچنین، رونمایی از کارگاه‌های تجاری سازی فناوری‌های صنعت ساز و محصول فناورانه پزشکی "کیت تشخیص پارگی غشا جنین"، نشان دهنده پیشرفت های ایران در زمینه علم و فناوری است. این دستاوردها می تواند به ارتقای سطح سلامت جامعه و بهبود کیفیت زندگی مردم کمک کند.

توافقنامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با استانداری اصفهان نیز در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه اقتصاد دانش بنیان در این استان منعقد شده است. این توافقنامه می تواند به جذب سرمایه گذاری بیشتر در این بخش و ایجاد اشتغال برای جوانان نخبه و تحصیلکرده کمک کند.

استان اصفهان با سهم بیش از 9 درصدی از کل شرکت های دانش بنیان کشور، رتبه دوم را از این لحاظ در بین استان ها دارد. همچنین این استان اولین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که امروزه به یکی از بزرگترین مجموعه های دانش بنیان ایران تبدیل شده است.

افتتاح برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، خبر مسرت بخشی برای جامعه علمی و فناوری کشور است و نویدبخش آینده ای روشن برای این بخش در ایران می باشد.

نظر شما