دنیای کاغذی: گامی در جهت شکوفایی استعدادهای ادبی نسل نو
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

دنیای کاغذی: گامی در جهت شکوفایی استعدادهای ادبی نسل نو

انتشار کتاب "دنیای کاغذی" خبر مسرت‌بخشی برای دوستداران ادبیات و به ویژه کودکان و نوجوانان است. این کتاب حاصل تلاش و ذوق و خلاقیت جمعی از نونهالان و نوجوانان استان یزد، به خصوص شهرستان مهریز و روستاهای آن است که در قالب کارگاه‌های نویسندگی با محوریت فرهنگ و اقلیم بومی خود به خلق داستان‌های جذاب و خواندنی پرداخته‌اند.
 

برگزاری این کارگاه‌ها و جشنواره داستان‌نویسی ابتکار ارزشمندی از سوی موسسه فرهنگی هنری داستان طلوع جمعه است که نشان‌دهنده توجه و اهتمام این مجموعه به پرورش استعدادهای ادبی نسل نو و ترغیب آنها به خلق آثار فاخر و ماندگار است.

همانطور که در خبر آمده، تاکید بر پرداختن به موضوعاتی مرتبط با فرهنگ و اقلیم بومی در کارگاه‌ها، فرصتی مغتنم برای کودکان و نوجوانان فراهم آورده تا ضمن آشنایی عمیق‌تر با هویت و ریشه‌های خود، خلاقیت و قدرت تخیلشان را در بستری ملموس و آشنا به کار ببندند.
 

انتخاب نام "دنیای کاغذی" برای این مجموعه داستان، گویای ظرافت و لطافت ذوق و اندیشه نسل نو است. دنیایی که از دل کاغذ و با نغمه‌ی خیال و خلاقیت کودکان و نوجوانان آفریده شده و دریچه‌ای به سوی دنیای رنگارنگ آرزوها، رویاها و تجربیات آنها می‌گشاید.

جذابیت داستان‌های عاشقانه با پایانی خوش در میان آثار دختران، نشان از ظرافت روحی و عاطفی این قشر از جامعه و تمایل آنها به خلق دنیایی سرشار از عشق و امید دارد.
 

استقبال گسترده از فراخوان جشنواره داستان‌نویسی و ارسال نزدیک به سیصد اثر به دبیرخانه، نشان‌دهنده‌ی استعداد و علاقه‌ی وافر کودکان و نوجوانان به این عرصه و اشتیاق آنها برای به اشتراک گذاشتن داستان‌ها و ایده‌های خود با دیگران است.

 داوری آثار توسط کارشناسان و انتخاب برگزیدگان، ضمانت‌بخش کیفیت و ارزش ادبی این مجموعه داستان است و انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه‌ی فعالیت و تلاش در این مسیر برای نسل نو خواهد بود.
 حمایت دهیاری‌های روستاهای مهریز از این جشنواره، نشان‌دهنده‌ی درک صحیح آنها از اهمیت پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری در میان نسل نو و تعهدشان به ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.
 

آیین رونمایی از کتاب "دنیای کاغذی" در مدرسه شبانه‌روزی عزآباد، فرصتی ارزشمند برای تقدیر از تلاش‌های دست‌اندرکاران این پروژه و تشویق و ترغیب نسل نو به ادامه‌ی فعالیت در عرصه ی نویسندگی و خلق آثار فاخر ادبی بود.

انتشار این کتاب گامی ارزشمند در جهت شکوفایی استعدادهای ادبی نسل نو و غنی‌سازی ادبیات کودک و نوجوان ایران است. امید است شاهد ادامه‌ی این حرکت فرهنگی ارزشمند و انتشار آثار فاخر و ماندگار از نسل نو نویسندگان و داستان‌پردازان ایران باشیم.

نظر شما