پاراصخره نوردی به جمع رشته‌های پارالمپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ اضافه شد!
موضوع : اطلاع‌رسانی | اخبار

پاراصخره نوردی به جمع رشته‌های پارالمپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸ اضافه شد!

در یک خبر هیجان‌انگیز، کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC) رسماً رشته پاراصخره‌نوردی را به لیست رشته‌های ورزشی پارالمپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اضافه کرد.

این اتفاق برای اولین بار است که پاراصخره‌نوردی در سطح پارالمپیک به رقابت گذاشته می‌شود و فرصتی بی‌نظیر برای ورزشکاران با استعداد این رشته در سراسر جهان فراهم می‌کند تا در بزرگترین رویداد ورزشی معلولان جهان به رقابت بپردازند.

رشته پاراصخره‌نوردی از سال ۲۰۰۶ زیر نظر فدراسیون بین‌المللی صخره‌نوردی (IFSC) فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون شاهد حضور ۲۷ کشور در این رشته بوده‌ایم. مسابقات این رشته به صورت سالانه در قالب جام جهانی و هر دو سال یکبار نیز در سطح قهرمانی جهان برگزار می‌شود.

کمیته بین‌المللی پارالمپیک در سال ۲۰۱۷ این رشته را به رسمیت شناخت و در نهایت پس از بررسی‌های انجام شده، پاراصخره‌نوردی به عنوان بیست و سومین رشته ورزشی به جمع رشته‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس اضافه شد.

انتخاب پاراصخره‌نوردی به عنوان یکی از رشته‌های پارالمپیک ۲۰۲۸، خبر بسیار خوبی برای جامعه ورزشکاران معلول و علاقمندان به این رشته مهیج است. این اتفاق نویدبخش روزهای درخشان برای پاراصخره‌نوردی در سطح بین‌المللی و همچنین افزایش انگیزه و شور و اشتیاق ورزشکاران این رشته در سراسر جهان خواهد بود.

بدون شک، پارالمپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس شاهد رقابت‌های نفس‌گیر و جذاب در رشته پاراصخره‌نوردی خواهد بود و این رشته ورزشی جدید، هیجان و شور و نشاط مضاعفی به این بازی‌ها خواهد بخشید.

نظر شما