موضوع : شهرشناسی | استان خراسان رضوی- تایباد

بررسی تاثیر آموزش مهارت های تفکر سیستمی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول تایباد

پارسا کارشناسی ارشد 1399
پدیدآور: فاطمه رحمت الهی
استاد راهنما: مجتبی قادری
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد، گروه علوم تربیتی

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش مهارت های تفکر سیستمی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول تایباد در سال 1398-1399 می باشد. جامعه آماری این پژوهش را معلمان اداره آموزش وپرورش شهرستان تایباد که در مقطع متوسطه اول مشغول به تدریس که 110 نفر بوده اند تشکیل داده اند . حجم نمونه مطابق با فرمول کوکران 110نفر و به شیوه نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و جهت جمع آوری اطلاعات از دو پرسشنامه تفکر سیستمی و پرسشنامه استاندارد عملکرد تحصیلی دانش آموزان که روائی محتوای آنها به تایید رسیده است و پایائی با روش آلفای کرونباخ بترتیب 83% و 98% است، استفاده گردید . جهت تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص ضریب همبستگی برای بررسی روابط بین فرضیات تحقیق استفاده شده است و به کمک داده ها از طریق نرم افزار18 spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گزفته است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تفکر سیستمی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان آموزش وپرورش تاثیر بسزایی دارد و از در نهایت اینکه ابعاد تفکر سیستماتیک بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان سازمان آموزش وپرورش تاثیر مثبتی دارد.

نظر شما